„A dolgozók körében a járványhelyzet óta töretlen az igény az otthoni munkavégzésre, a munkaadók viszont bár óvatosan, de igyekeznek szigorúbb keretek közé szorítani az erre vonatkozó szabályozásukat. Azok a vállalatok viszont, amelyek biztosítanak home office lehetőséget, és ezen a téren rugalmasak a dolgozói igényekkel kapcsolatban, ki tudnak tűnni a munkavállalókért folyó versenyben, és rendszerint több jelentkezőt, több megfelelő szakembert képesek megszólítani – akik körében a legtöbb esetben már elvárás a home office biztosítása –, mint azok, amelyeknél nem adott ez az opció” – fogalmazott Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási és üzletfejlesztési szakértője.
Kevesebben érzik hatékonynak magukat otthon
A Profession.hu tavalyi kutatásához képest több, részben vagy teljesen home office-ban dolgozó jelezte, hogy kevésbé hatékony ezen a téren odahaza, mint a munkahelyén: míg tavaly tízből hárman, addig az idén tízből négyen számoltak be a produktivitásuk visszaeséséről.
Kismértékben csökkent azoknak az aránya is, akik kimondottan hatékonynak érzik az otthoni munkavégzésüket:
míg tavaly a válaszadók 38 százaléka jelezte, hogy jobban megy neki a munka otthonról, addig idén ez az arány 23 százalékra redukálódott.