Magdeburgi terrortámadás: megdöbbentő vallomások kerültek elő a merénylőről
Munkatársai Dr. Google-nek gúnyolták, mert a diagnózis felállítása előtt mindig az internethez fordult. És ez csak a jéghegy csúcsa.
Kilenc-tíz millió helyi nézőt, a képernyők előtt pedig több milliárd szurkolót mozgat meg a labdarúgó-Európa-bajnokság. A várt 4 milliárd eurós közvetlen turisztikai bevétel és a legalább ilyen fontos közvetett hatások igen jól jönnek a bajban lévő német gazdaságnak.
Nyitókép: AFP / DPA / Tom Weller
Halaska Gábor és Pósa Tibor írása a Mandiner hetilapban.
A nyár végére jobbára csupán sporttörténelem marad a mérkőzések izgalma. Lényegesebb kérdés a jövőre nézve, hogy miként hat a német gazdaságra – és akár a némettel szoros kapcsolatban lévő magyarra – közép- vagy hosszabb távon a helyszínen milliókat, a képernyők előtt pedig milliárdokat lázba hozó kontinenstorna.
A szakértők egyetértenek abban, hogy az Európa-bajnokság a rendezés alatt és az azt követő hónapokban jelentős közvetlen hatással lehet a német turizmusra, ezen keresztül a gazdaságra, a munkaerőpiacra. Július 14-éig sok millió látogatót vonz Berlin, München, Köln és a másik hét meccseket fogadó város. Amellett, hogy helyi szinten fellendül a turizmus, a vendéglátás és a kiskereskedelem, globálisan megnő a sör, a televízió és a hűtőgép forgalma, ahogyan az lenni szokott.