Öt technológiai újítás az autók világában
Milyen technológiai újdonságokra számíthatunk tehát a következő években a járműiparban gyártói és fogyasztói oldalon?
1. Kijelzők mindenhol
Míg néhány éve igazi luxusként éltük meg, ha a műszerfalon elhelyezett kijelzőn követhettük az útviszonyokat valós időben, hamarosan ezt már nagyon kevésnek fogjuk érezni. A gyártók a vezetési élmény fokozása és az extra funkciók beépítése miatt egyre több és nagyobb képernyőt helyeznek a járművekbe, ezek viszont nem a figyelmünket vonják majd el, hanem a közlekedés és az autó szempontjából hasznos információkat osztanak meg velünk.
2. Beköszönt a valódi mobilitás kora
Habár sokan úgy ragaszkodnak az autójukhoz, mint a háziállatukhoz, hamarosan már nem egy-egy járműhöz kötődnek a személyre szabott beállítások: a gyártók arra törekednek, hogy a felhőszolgáltatások és a mobilintegráció bevetésével bármelyik kocsiba szállva ugyanúgy hallgathassuk a kedvenc zenéinket vagy rögtön előhívhassuk a jól bevált útvonalainkat vagy dokumentumainkat.
3. Okoskarbantartás, gördülékeny gyártás
A prediktív analitika számos iparágat forradalmasított, és a pontos menetrend szerint működő járműgyártásban még nagyobb hasznot hoz. A mesterséges intelligenciára és a gépi tanulásra épülő szoftveres megoldásokkal előre megjósolhatók lesznek a meghibásodások, tervszerűen és összehangoltan végezhető a gépek karbantartása, így a hirtelen leállások és a megbénult gyártósorok rémképe egyre ritkábban fenyegeti a gyárakat.
4. Alternatív üzemanyagok kora
Az előírásoknak és a fogyasztói elvárásoknak megfelelő „zöldülés” a hibrid és elektromos járművek fejlesztése mellett arra ösztökéli a piaci szereplőket, hogy alternatív megoldások után nézzenek. Egyre több innováció fordul a biogázmeghajtás felé, létezik már olyan traktor, amely ezzel a megoldással 90 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátásra képes.
5. Már a szalonba sem kell belépnünk
A legtöbb gyártónál elérhető olyan konfigurációs alkalmazás, amellyel megtervezhetjük a számunkra ideális járművet, kiválaszthatjuk a színeket, az extra funkciókat. Az egyre népszerűbb virtuálisvalóság-alapú fejlesztésekkel viszont új szintre léphet a járműmarketing, hiszen minden eddiginél valósághűbben szemlélhetjük meg a vágyott, jövőbeli autónkat.