Íme, egy veterán BMW Tesla elektromos motorral

2023. július 13. 16:08

Már nem csak készen vehetünk elektromos autót (EV-t), de a régi, akár veterán belső égésű motoros autónkat is átalakíthatják nekünk. Ha ki tudjuk várni a sort.

2023. július 13. 16:08
Fekete Kíra

Az elektromos járművek iránti érdeklődés soha nem volt még ilyen magas, az új EV-k értékesítése 2022-ben 55 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Ám ma még mindig sok benzines autó közlekedik az utakon, és ez valószínűleg sokáig így is marad.

„Ez egy 1976-os BMW 2002 — igazán szórakoztató autó, de alulmotorizált – mutatott rá Michael Bream, az EV West alapítója és vezérigazgatója a CNBC-nek egy minapi, igen érdekes videóinterjúban. – Ügyfelünk úgy döntött, hogy egy 550 lóerős Tesla-meghajtást szeretne bele.” Bream EV West nevű kisvállalata a veterán és a modern e-autók átépítési, összeházasítási ötletével olyan népszerűvé vált, hogy szolgáltatásaikra négy-öt éves várakozási idővel kell számolni.

Azt akarjuk, hogy a fenntartható üzemanyagokra való átállás szórakoztató és izgalmas legyen az autókultúra és az autórajongók számára” 

– Bream ezzel fején találta a szöget. Lehet hallani, hogy néhányan azért nem szeretnének EV-re váltani, mert a belső égésű motoros autók sokkal szebbek, míg az elektromosak túl modernek. Ezzel viszont népszerűbbé tehetik az EV-ket azok körében, akik ragaszkodnak a régebbi kivitelezéshez.

Az átalakító műhelyek mellett az olyan otthoni barkácsolókból is egyre több van, akik maguk is vállalják e projektek kivitelezését. Az elektromos járművek összetettsége elsőre ijesztő lehet, ám ez nem akadályozta meg a 14 éves Frances Farnamot, aki egy 1976-os Porsche 914-es átalakításán dolgozik. (A léghűtéses boxermotorral szerelt 914-es modellből – az 1969 őszétől 1976-ig tartó gyártás alatt – mintegy 120 ezer gördült le a futószalagról. A különleges 914-es volt az első nagy szériában gyártott középmotoros sportautó – a szerk.)

Az EV-gyártók sem állnak az átalakítás útjába. A Ford és a GM kifejezetten kínál is alkatrészeket az ilyesfajta átalakításokhoz, sőt számos más vállalat is így döntött. A Specialty Equipment Market Association (SEMA), az autógyártókat és viszonteladókat képviselő kereskedelmi szervezet szerint exponenciálisan nőtt az ilyen átalakításokhoz szükséges alkatrészek száma a piacon.

„Két évvel ezelőtt kezdtük el a munkát: egy EV-szekciót hoztunk létre a kiállításon –mondta Mike Spagnola, a SEMA elnök-vezérigazgatója. – Kétezer négyzetméterrel kezdtük, tavaly pedig már 22 ezer négyzetméternyi kiállítótérre volt szükségünk. Biztos vagyok benne, hogy a következő öt évben ennél is nagyobb terület kell majd.”

 

Címlapfotó:123rf.com
 

 

Összesen 8 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
letsgobrandon-2
2023. július 13. 16:47
kínai akkumlátor meg kínai elektronika... zsír
Burg_kastL71-C
2023. július 13. 09:34
550 Le-s ? az smafu kérem, miért nem 700 Le-s már akkor. Ne álljon meg félúton, ... az Árpád-hídon sem...
stormy
2023. július 13. 08:57
én egy 1969-as c3-as korvettet tervezek átalakíttani hasonlóképen hobbi autónak.
benedek77
2023. július 13. 08:21
Elsőszámú probléma ez kérem Cigányisztánban.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!