Taroló Tesla, szomorú németek

2023. június 28. 04:00

Elon Musk az idén már több autót adott el az USA-ban, mint a Tesla után következő tizennyolc vállalat együttvéve.

2023. június 28. 04:00
null
Révész Béla

Bejött Biden elnök számítása a zöld törvénnyel: az adójóváírási ösztönzőknek köszönhetően 2023-ban úgy megugrott az elektromos járművek eladása az Egyesült Államokban, hogy az USA be is sorolt Kína mögé, az eddigi ezüstérmes Németország pedig lejjebb csúszott egy szintet.

A növekedés 79 százalékos volt, az eladások 81 százalékát a tisztán elektromos járművek tették ki, míg a maradékon a hibridek osztoztak. Az, hogy a Tesla tarolt, nem okozott különösebb meglepetést: az viszont, hogy mekkora előnnyel, már igen. Elon Musk ugyanis 

több elektromos járművet adott el, mint az utána következő tizennyolc vállalat együttvéve. 

A Tesla az eladások 63 százalékát produkálta, azután egy döbbenetesen széles szakadák következik: a második helyre befutó General Motors csupán 7,6 százalékos eredményt tud felmutatni. A legkelendőbb járművek a Tesla Model Y és a Tesla Model 3 voltak, majd a Chevrolet Bolt EUV, a Volkswagen ID.4 és a Chevrolet Bolt következtek. 

A Counterpoint globális üzleti elemző cég kutatása szerint a felívelés folytatódni fog. A Biden-féle adókedvezmények a fogyasztókat segítik, míg az autóipari ösztönzők és állami hozzájárulások, a töltőállomás-hálózat egyre nagyobb iramú kiépítése és az akkumulátor újrahasznosítására épülő üzemek a gyártókat támogatják az egyre nagyobb volumenű előállításban és értékesítésben. 

„A gazdasági feltételek további javulása esetén 2023-ban az USA-ban eladott járművek száma a 1,5 milliót is eléri” – prognosztizált a Counterpoint, a Nemzetközi Energiaügynökség pedig osztja az optimizmust: előrejelzése alapján év végéig várhatóan az elektromos járművek teszik ki a globális autóeladások közel egyötödét. A sorrendváltozás a trónt nem érinti. A világ legnagyobb autópiaca továbbra is Kína, amely önmagában a globális eladások 60 százalékáért felel. 

Trónfosztás: a Tesla már csak a második, a BYD pedig az élen

Eszelős profitot termelt három hónap alatt a kínai elektromosautó-gyártó.

Fotó: MTI/AP/Michel Euler

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
theseur
2023. június 29. 11:39
De aksigyár nem legyen Mo-n mi?
Csavaros
2023. június 29. 11:29
Valaki elmagyarázná, hogy egy csepeli lakótelepen, honnan lesz áram, amikor a póógár hazaér? Model Y Performance 95kW-al tölt átlag de van olyan márka is ami 175kW-al. 4 fős háztartás villamos energia fogyasztása havonta: 200 kWh (nappali áram)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!