Ahogyan a Makronóm beszámolt róla, a Tesla január közepén árcsökkentésbe fogott, akkor 6,4 százalékkal csökkentette a Model 3 Sedan árát, ami a népszerű vállalat legkelendőbb járműve.. A Model Y SUV alapmodell árát is csökkentették ekkor, nem kevesebb mint 20 százalékkal.
A Tesla januárban a Model S Sedan és a Model X SUV árát is csökkentette, majd március elején megismételte a dolgot: újra árat csökkentett. Az alap Model S most 89 990 dollárba (hozzávetőleg 33,7 millió forintba) kerül, ami 14 százalékos csökkenés az év elejéhez képest, míg az alap Model X 99 990 dollárba (mintegy 38 millió forintba) kerül – ez körülbelül 17 százalékos árcsökkentés.
A Ford az egyetlen hagyományos autógyártó, amely követte a Teslát az árcsökkentésben: körülbelül 1 és 8,8 százalék közötti mértékben vitték le a Mustang Mach-E modellcsalád árát. (Ezek nem teljesen elektromosak, hanem olyan úgynevezett plug-in hibrid autók, amelyek hálózatról is tölthetők.)
Mi Musk célja a jelentős árcsökkentéssel?
Az ilyen jelentős árcsökkentések célja általában az autóiparban is az, hogy egyes gyártók megelőzzék riválisaikat, illetve növeljék a piaci részesedésüket. Bár az árverseny nem szokatlan az autógyártók között,
a Tesla árcsökkentésének mértéke arra utal, hogy a vállalat az egész iparágat – tehát nem csak az elektromos autók piacát – uralni akarja.
„A Tesla konkurenciája nem csupán a többi elektromosautó(EV)-gyártó, de a hagyományosak is” – mondta Seth Goldstein, a Morningstar elemzője az Insidernek. „Azért csökkentik az árakat, hogy a Model 3 végül versenyezhessen más szedánokkal, a Model Y pedig más SUV-okkal".
A drámai árcsökkentések felpörgetik a keresletet
Musk úgy véli, hogy a kedvezmények olyan új vásárlókat vonzanak majd, akik eddig nem engedhettek meg maguknak egy ilyen járművet. „Rengeteg olyan ember van, aki szeretne Teslát venni, de nem engedheti meg magának” – mondta a Tesla negyedik negyedéves eredménybeszámolóján januárban. „Ezek az árváltozások tehát valódi változást jelentenek az átlagos fogyasztóknak.”
Jessica Caldwell, az Edmunds nevű autóvásárlási weboldal egyik ügyvezető igazgatója alátámasztotta az árcsökkentett modellek iránt megnövekedett keresletet. Azt is hozzátette, hogy a csökkentések viszonylag nagyobb érdeklődést váltottak ki a Model 3 és a Model Y – a Tesla olcsóbb modelljei – iránt, mint a drágább Model S és Model X modellek iránt.Eközben a Model Y várakozási ideje január óta két és négy hét közé emelkedett – derült ki az AllianceBernstein kutatásából.