Bár az amerikai bíróság egyetlen személyt sem ítélt el, azért a repülőgépgyártó nem úszta meg ilyen könnyen. A légügyi hatóság évekre bevonta a típus repülési engedélyét, amit természetesen külföldön is követtek. Innentől lehet azt látni, hogy bizony rájár a rúd a Boeingre. És erre rátett még egy lapáttal a koronavírus-járvány, nyilván ez sem használt az üzletmenetnek.
Tavaly viszont már újra mutatott életjelt a Boeing, összesen 480 gép került ki a gyárból, ez volt a legjobb eredménye 2018 óta. Nyár óta újra gyártják a 737 MAX-ot, és a hosszú távú utasszállítóra, a 787 Dreamlinerre is szépen futnak be a megrendelések. Jelenleg a különböző légitársaságok az amerikai gyártónál 808 repülőgépre nyújtották be az igényüket.
A Boeingnél az idei évet a pénzügyi stabilizációra szánják, de két év múlva, 2025-re már határozott fellendülésben bíznak: a 2025-26-os években a jelenlegi 31-ről havi 50-re emelik a 737 MAX gyártását, 5-ről 10-re duplázzák meg a 787 Dreamliner havi összeszerelését is.
„Senki sem kételkedhet a cég jövőjében, hiszen a megrendelések a zsebünkben vannak” – összegezte derűlátó nyilatkozatát Dave Calhoun, a Boeing vezérigazgatója, aki szerint a jelenlegi – nem túl felemelő – mutatók mögött a beszállítói láncokban keletkezett, ismert fennakadások állnak. Felkészülnek a jövőre is, nagy számban képezik ki a repülőgép-szerelőket, hogy mire felfut a termelés, legyen elegendő munkaerő.
A levegő urai összetalálkoztak
Hogy Amerikában töretlen a bizalom a repülőgépgyártó vállalat iránt, azt mi sem példázza jobban, mint az a társ, amellyel a közelmúltban közös sajtóértekezleten jelentették be együttműködésüket. A Boeing partnere lesz a NASA, az amerikai Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (National Aeronautics and Space Administration) abban a munkában, amely
új, az eddiginél környezetbarátabb utasszállító repülőgép tervezését és kivitelezését irányozza elő.