Magyarország 2011 óta rengeteget dolgozott a devizaadósságának leépítésén, ezt támogatta az MNB Önfinanszírozási programja is, jelentősen javítva az ország külső sérülékenységét. A belföldi szereplők bevonása ugyanis jellemzően stabilabb finanszírozási szerkezettel jár együtt, illetve a megújítási kockázat is alacsonyabb.
A külföldi tulajdoni hányad kockázatosabbnak tekinthető, hiszen a külföldi nagybefektetők rendszerint érzékenyebben és gyorsabban reagálnak a piacokat érintő változásokra. Ez azt jelenti, hogy akár egy kisebb makrogazdasági turbulencia esetén is előfordulhat, hogy azonnal megpróbálnak megszabadulni a tulajdonukban lévő papíroktól, jelentősen növelve ezáltal a kockázati felárakat, veszélyeztetve az ország adósságfenntarthatóságát.
Magyarországon – a múltbeli tapasztalatok okán – az elmúlt időszakban lényegében tabunak minősült a devizában történő, ismételt eladósodás. A fordulópontot a Covid–19-krízis jelentette, és most – minden jel szerint – ezen az úton haladunk tovább. Az adósság szerkezetében bekövetkező változást és átrendeződést többek között az is indukálta, hogy
a Covid miatt a kormányzat kiadásai, így annak finanszírozási igénye is megnőtt, illetve a forintalapú kötvények iránti lakossági kereslet visszaesett.
Az eredeti tervek a költségvetési hiány és az adósságszintek betartására vonatkozóan tehát problémákba ütköztek. Új eszközökhöz kellett folyamodni, amelynek a részét képezte a devizakötvény-kibocsátás is.