Elkészült a hároméves bérmegállapodás: csütörtökön kiderülhet, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum 2027-ig
A Mandiner úgy tudja, meglesz az átlagos 12 százalékos minimálbér-emelés, de a részletekre csak holnap derül fény.
A világméretű járvány számos iparágat érintett az elmúlt években, de nem vitatható, hogy a légi közlekedést érte az egyik legsúlyosabb csapás.
A Covid–19 miatt a légiközlekedési ágazat a becslések szerint 370 milliárd dolláros globális bevételkiesést szenvedett el. És amint azt Carmen Ang, a Visual Capitalist munkatársa elmondta, bár a légi közlekedés lassan kilábal a válságból, magához tér a mélypontokról, a légi utasforgalom még mindig nem a régi.
Hol tartott ez az iparág 2022-ben a Covid előtti időkhöz képest, és mikorra várható a légi utasforgalom visszatérése a szokásos szintre? Julie R. Peasley grafikája az IATA adatai alapján mutatja be a jelenlegi és várható utasforgalmat.
A megrázkódtatásokkal teli 2020-as év után a légi közlekedési ágazatban jelentős javulás kezdődött. A járvány előtti szint eléréséhez azonban még sok a tennivaló.
A teljes utasforgalom 2021-ben csak a 2019-es szint 47 százalékát érte el. Ez nagyrészt a belföldi utazásoknak köszönhető, hiszen
a nemzetközi utasszámok csak kevesebb mint harmadát, 27 százalékát érték el a Covid előtti szintnek 2021-ben.
Regionális szempontból Közép-Amerikában volt az egyik leggyorsabb fellendülés.
Valójában az egész amerikai kontinens igen gyorsan kilábalt a világjárvány okozta kellemetlenségekből. Észak-Amerika és Dél-Amerika is elérte a 2019-es utasszám több, mint 50 százalékát 2021-ben, és 2022-ben 94 százalékos, illetve 88 százalékos utasszámot értek el.
Ám nem minden kontinens volt ilyen szerencsés: Ázsiában és a csendes-óceáni térségben volt a leglassabb a fellendülés. A maradandó visszaesés itt elsősorban a sokkal keményebb Covid-intézkedéseknek és a szigorú lezárásoknak köszönhető, amelyeket Kína még csak néhány hete kezdett el átértékelni.
Bár a fellendülés régiónként eltérő módon alakult, a légitársaságok 2025-re várhatóan visszatérnek a 2019-es számok.
Bár a jövő ígéretesnek tűnik, az IATA hangsúlyozta, hogy a prognózisok során nem vették figyelembe az ukrajnai háború és más, esetlegesen kialakuló konfliktusok hatásait, amelyek messzemenő következményekkel járhatnak a globális gazdaságra a következő években.