Vajon mikor tér vissza a légi közlekedés a járvány előtti szintre?

2023. január 09. 11:02

A világméretű járvány számos iparágat érintett az elmúlt években, de nem vitatható, hogy a légi közlekedést érte az egyik legsúlyosabb csapás.

2023. január 09. 11:02
null

A Covid–19 miatt a légiközlekedési ágazat a becslések szerint 370 milliárd dolláros globális bevételkiesést szenvedett el. És amint azt Carmen Ang, a Visual Capitalist munkatársa elmondta, bár a légi közlekedés lassan kilábal a válságból, magához tér a mélypontokról, a légi utasforgalom még mindig nem a régi.

Hol tartott ez az iparág 2022-ben a Covid előtti időkhöz képest, és mikorra várható a légi utasforgalom visszatérése a szokásos szintre? Julie R. Peasley grafikája az IATA adatai alapján mutatja be a jelenlegi és várható utasforgalmat.

A légi utasforgalom: 2021 és 2022

A megrázkódtatásokkal teli 2020-as év után a légi közlekedési ágazatban jelentős javulás kezdődött. A járvány előtti szint eléréséhez azonban még sok a tennivaló.

A teljes utasforgalom 2021-ben csak a 2019-es szint 47 százalékát érte el. Ez nagyrészt a belföldi utazásoknak köszönhető, hiszen 

a nemzetközi utasszámok csak kevesebb mint harmadát, 27 százalékát érték el a Covid előtti szintnek 2021-ben.

Regionális szempontból Közép-Amerikában volt az egyik leggyorsabb fellendülés.

A régió teljes utasforgalma 2021-ben elérte a 2019-es szint 72 százalékát, 2022 végére pedig elérte a járvány előtti számok 96 százalékát.

Valójában az egész amerikai kontinens igen gyorsan kilábalt a világjárvány okozta kellemetlenségekből. Észak-Amerika és Dél-Amerika is elérte a 2019-es utasszám több, mint 50 százalékát 2021-ben, és 2022-ben 94 százalékos, illetve 88 százalékos utasszámot értek el.

Ám nem minden kontinens volt ilyen szerencsés: Ázsiában és a csendes-óceáni térségben volt a leglassabb a fellendülés. A maradandó visszaesés itt elsősorban a sokkal keményebb Covid-intézkedéseknek és a szigorú lezárásoknak köszönhető, amelyeket Kína még csak néhány hete kezdett el átértékelni.

Mi következik ezek után 2023–25-ben?

Bár a fellendülés régiónként eltérő módon alakult, a légitársaságok 2025-re várhatóan visszatérnek a 2019-es számok.

Bár a jövő ígéretesnek tűnik, az IATA hangsúlyozta, hogy a prognózisok során nem vették figyelembe az ukrajnai háború és más, esetlegesen kialakuló konfliktusok hatásait, amelyek messzemenő következményekkel járhatnak a globális gazdaságra a következő években.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 29 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
teljesenertelmetlen
2023. január 10. 09:42
Remélem, soha.
Zolotarjov
2023. január 10. 09:41
A legjobb, amikor a sötétzöld környezetvédő fejesek negyedévente konfizni repülnek a bolygó másik oldalára..
Bitrex®
2023. január 10. 09:41
Maradjon csak luxus a felső tízezernek. Vagy olyan árakon, hogy évekig kelljen rá spórolni a kisembernek.
masikhozzaszolo
2023. január 10. 06:58
A légi irányításon múlik. Ugyanazokat a régi magassági adatokat kell megadni repülési magasságnak. És akkor ugyanaz a szint.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!