Elkészült a hároméves bérmegállapodás: csütörtökön kiderülhet, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum 2027-ig
A Mandiner úgy tudja, meglesz az átlagos 12 százalékos minimálbér-emelés, de a részletekre csak holnap derül fény.
A Goodwill Pharma fejvadászattal és tanácsadással kezdte, aztán elkezdett nagyot álmodni.
Jójárt Ferenc, a Goodwill Pharma Kft. ügyvezetője volt a vendége a Trend FM rádió, Fejlődik a hazai című műsorának december 13-án.
A céget feleségével együtt alapította még 1997-ben. A Goodwill gyógyszeripari szolgáltató vállalkozásként indult, fejvadász- és tanácsadási profillal. Több kampányban részt vettek, jelen voltak a Béres csepp piaci bevezetésénél, de szoros kapcsolatban álltak a Richterrel, az Egisszel és egy sor más multinacionális vállalattal is.
2004-ben már gyógyszerkereskedéssel foglalkoztak, és Szerbiában is elindították leányvállalatukat. Jójárt Ferenc a sokévnyi projekt és tapasztalatszerzés után úgy gondolta, minden feltétel adott ahhoz, hogy saját gyógyszergyárat létesítsen. 2009-ben Szegeden megvásárolták azt a telephelyet, ahol a gyártás oroszlánrésze a mai napig zajlik. A vidéki város azért is bizonyult sikeres választásnak, mert
A Goodwill marketingszempontból is tudott óriásit újítani. A C-vitamin-tartalmú készítménycsoportjuk ugyanis épp a szegedi tudóslegenda, Szent-Györgyi Albert nevét viseli. Ehhez természetesen szükség volt a Nobel-díjas tudós özvegyének hozzájárulására is, Marcia Szent-Györgyi azonban nemcsak áldását adta a dologra, de száz évre a Goodwillre bízta a név gondozását is. Hogy a tiszteletteljes ötlet mennyire bevált, azt jól jelzi, hogy Mongóliában kifejezetten a termék neve keltette fel az érdeklődést, ennek eredményeként a Goodwill hamarosan exportmegállapodást ír alá a távoli országgal.
A cég alapvetően a vényköteles és vény nélkül kapható készítmények, étrend-kiegészítők, speciális tápszerek, valamint orvostechnikai eszközök gyártására specializálódott. Jelenleg az első növényi alapú gyógyszerük fejlesztésén dolgoznak, amely hamarosan megjelenik a hazai gyógyszertárakban is.
Ami a támogatásokat illeti: Jójárt Ferenc elmondta, hogy a legtöbb fejlesztési tervükhöz eleve a pályázatokat, esetükben a Magyar Multi Programot (MMP) kalkulálták bele a költségvetésbe.
Az MMP 1,7 milliárd forintnyi támogatási segítségével az elkövetkezendő három évben komplex vállalatfejlesztést valósítanak meg új központi irodaházzal, háromszorosára növelt tárolási kapacitással, speciális hűtőraktározás kialakításával, valamint egy olyan gyártó és üzemi terület kiépítésével, amelynek segítségével a cég flexibilisen tervezheti a legmodernebb technológián alapuló, új típusú gyógyszerformulák kifejlesztését és gyártását.
Márpedig minden fejlesztés az utóbbi cél érdekében történik. Ahogyan az ügyvezető fogalmazott:
amely világmárkának számít, és csak az övé. Valami olyan, mint a Bayer esetében az aszpirin. Jójárt Ferenc álma, hogy a Goodwill Pharma a mostani kutatási és fejlesztési kapacitás növelésével rábukkanjon a sajátjára, amely belépőt jelenthet a magyar cég számára a világpiacra.
Arra a kérdésre, mi kell ahhoz, hogy egy hazai vállalat multivá váljon, az ügyvezető úgy válaszolt: alapvetően fejben kell eldőlnie a dolognak, miután sok magyar cégnél a mai napig kísért a „merjünk kicsik lenni” elhibázott mentalitása.
Mint mondta, a magyarok rengeteg dologban sokkal jobb teljesítményre képesek a legnagyobb multiknál is, de
A Magyar Multi Program ebben is segít, hiszen alapvetően a megnövekedett kapacitásra és az abból következő külföldi terjeszkedésre koncentrál. A Goodwill ezen a területen már szép eredményeket tud felmutatni: a vállalat központokat létesített Lengyelországban, Szerbiában, Észak-Macedóniában, Koszovóban, Albániában és Boszniában is, folyamatos rendeléseket kapnak Csehországból, Romániából, jövő évtől pedig a tervek szerint Mongóliába is szállítanak.
A cég tervezetten nagy átalakuláson megy át a közeljövőben. A kft. szintű működésből először zárt, majd nyílt részvénytársasági formára vált. Az igazgatótanácsnak a befektetők mellett – Jójárt Ferenc reményei szerint – a két lánya is tagja lesz, így biztosítva a generációváltást a társaságon belül.
Fotó: Goodwill Pharma