A Fed pedig úgy véli: kamatemelésekkel lassíthatja le a bérnövekedés által okozott inflációt. (A gyorsan erősödő dollár és az olcsó helyi energia (például palagáz mezők) miatt az USA nem küzd az EU-hoz hasonló inflációs nyomással – a szerk.).
Reich-al szemben Summers úgy véli, hogy
ez a helyes út: véleménye szerint a vállalatok nem tehetnek az infláció rohamos növekedéséről – a közgazdász ráadásul arra buzdítja az amerikai jegybankot, hogy továbbá is folytassa a kamatemeléseket.
Obama egykori gazdasági tanácsadója arra is kitér, hogy egy mély, a munkanélküliségi rátát felhúzó recesszió lenne majd szükséges ahhoz, hogy az Egyesült Államok inflációs stabilitást érjen el.
Pesszimista vezérigazgatók
Ennek fényében a Business Insider arról számol be, hogy míg sok vállalat az elmúlt hetekben erős bevételeket jelentett, a cégvezetők egyáltalán nem örülnének egy közelgő válságnak, hiszen már most is vannak jelei a fogyasztói költekezés lassulásának, ami egyértelműen tovább lassulhat egy recesszió megérkezésével, emeli ki az amerikai lap.
Doug McMillon – a Walmart vezérigazgatója – kiemelte, hogy az infláció fokozatosan hat az üzletlánc ügyfeleire, és különösen azokra, akik a leginkább költségvetés-tudatosak – „ezért arra összpontosítunk, hogy a lehető leggyorsabban csökkentsük költségeinket és árainkat”, emelte ki a vállalatvezető.
Hasonló szellemben nyilatkozott Brian Cornell, a versenytárs Target vezérigazgatója is, aki elárulta, hogy az ügyfelek viselkedését egyre jobban befolyásolta az infláció, az emelkedő kamatlábak és a gazdasági bizonytalanság, aminek eredményeképpen az üzletlánc harmadik negyedévre szóló eredményei alulteljesítettek a várttól.
A Business Insider hangsúlyozza, hogy a Kohl áruházlánc, a General Mills élelmiszergyártó, a ragasztóiról és a Post IT-ről ismert 3M nevű multinacionális ipari konglomerátum, továbbá a Coca-Cola vezérigazgatói mind alátámasztották ezen álláspontokat:
szerintük egy kihívásokkal teli és bizonytalan üzleti környezetet várható, gyenge kiadásokkal a fogyasztói oldalon.
Erre mutat rá a KPMG friss kutatása is, amely a világ legnagyobb vállalkozásainak több mint 1 300 vezérigazgatóját kérdezte meg stratégiáikról és kilátásairól: a tanácsadó óriás rámutat, hogy
a tíz megkérdezett vezérigazgatóból több mint nyolc számít recesszióra a következő 12 hónapban,