Pesszimista vezérigazgatók
Ennek fényében a Business Insider arról számol be, hogy míg sok vállalat az elmúlt hetekben erős bevételeket jelentett, a cégvezetők egyáltalán nem örülnének egy közelgő válságnak, hiszen már most is vannak jelei a fogyasztói költekezés lassulásának, ami egyértelműen tovább lassulhat egy recesszió megérkezésével, emeli ki az amerikai lap.
Doug McMillon – a Walmart vezérigazgatója – kiemelte, hogy az infláció fokozatosan hat az üzletlánc ügyfeleire, és különösen azokra, akik a leginkább költségvetés-tudatosak – „ezért arra összpontosítunk, hogy a lehető leggyorsabban csökkentsük költségeinket és árainkat”, emelte ki a vállalatvezető.
Hasonló szellemben nyilatkozott Brian Cornell, a versenytárs Target vezérigazgatója is, aki elárulta, hogy az ügyfelek viselkedését egyre jobban befolyásolta az infláció, az emelkedő kamatlábak és a gazdasági bizonytalanság, aminek eredményeképpen az üzletlánc harmadik negyedévre szóló eredményei alulteljesítettek a várttól.
A Business Insider hangsúlyozza, hogy a Kohl áruházlánc, a General Mills élelmiszergyártó, a ragasztóiról és a Post IT-ről ismert 3M nevű multinacionális ipari konglomerátum, továbbá a Coca-Cola vezérigazgatói mind alátámasztották ezen álláspontokat: