Ahogyan egyre növekszik a piac bizonyos termékekből, úgy élesedik a verseny is a gyártók között. Már nem elég csak kiállni egy útszéli bódéba és táblákkal hirdetni a termékeket. A vállalatoknak a legmodernebb eszközöket kell bevetniük ahhoz, hogy az emberek tőlük vásároljanak.
A cloudalistok – avagy az algoritmusok és MI eszközök üzemeltetői – pedig tisztában vannak azzal, hogy a legtöbb vállalatnak szüksége van modern, személyre szabott reklámra ahhoz, hogy eladhassák termékeiket. Tehát a modern technológia számlájára írhatjuk, hogy
a vállalatok gyakorlatilag ki vannak szolgáltatva a cloudalistoknak, akik pedig nem restek ezt kihasználni, és hatalmas összegeket kérnek el egy-egy reklámért.
Nem csak a vállalatokat érinti azonban a cloudalistok irreálisan nagy hatalma. Csak gondoljunk bele: bizonyos platformokon (például az Amazonon) kedvezményeket kaphatunk azért, ha értékeljük a termékeket, vagy mi is hirdetjük saját közösségi oldalainkon. Nem véletlen, hiszen azok, akik például tartanak az internetes vásárlástól, általában elolvassák a hozzászólásokat. A jó véleményeket olvasva meggyőződhetnek arról, hogy mások sem lettek átverve, megfelelő a termék, ezért bizalmukban megerősödve megrendelik a azt.
Bár mondhatni „nekünk ez nem fáj”, a cloudalistokat viszont ezzel erősen támogatjuk: gyakorlatilag növeljük az úgynevezett parancstőkéjüket, tehát hatékonyabbá tesszük az algoritmus alapján választott és a különböző profilok számára terjesztett reklámokat.