A karbonlábnyom megmutatja, hogy egy vállalat, személy vagy termék milyen hatást gyakorol a környezetre: például mennyi üvegházhatású gáz kibocsátásához járul hozzá egy adott időszak vagy akár egész élettartama során. A karbonlábnyom mértékegysége a tonna szén-dioxid egyenérték. Minél nagyobb egy cég karbonlábnyoma, annál nagyobb a globális felmelegedéshez való hozzájárulása.
A vállalati karbonlábnyomnak három komponense van. A legegyértelműbb a vállalat saját kibocsátása, legyen az egy autó-flotta vagy a telephely emissziója, esetleg egy gyártási folyamat hatása. A második karbonösszetevő a vállalat által vásárolt energia kibocsátása, amely az energiahatékonyság fejlesztésével redukálható. A harmadik emissziós terület pedig a vállalat értékláncához kötődik. Ebbe a kategóriába beletartozhat a hulladékgyűjtés módja, az ügyfelek és beszállítók céghez köthető kibocsátásai, de még a dolgozók munkahelyi bejutásának kibocsátása is.
A következő adásokban szakértőnk olyan gyakorlati tippekkel látja el a hallgatókat, amelyek a kibocsátások csökkentése mellett a költségek mérséklésére is alkalmasak.