Nem mindennapi, hogy egy széles körben ismert nagybank elkezd fintech cégként viselkedni. Általában ennek az ellentétét látjuk, inkább a fintechek próbálnak sokszor felnőni a bankok szintjére. A Goldman Sachs mégis egy szokatlan utat kezdett még néhány éve.
A Goldman nem csak fogadkozik, mostanra több mint 5 milliárd dollárt költött a technológiailag innovatív, ügyfélbarát szolgáltatások fejlesztésére. A vállalat célja, hogy az ügyfelek ne elavult, hagyományos pénzintézetként gondoljanak rá, hanem az innovációs trendekkel folyamatosan lépést tartó tech cégként. Ez viszont nem megy egyik pillanatról a másikra, ahogy azt az eddigi kísérletek vegyes eredményei is jelzik.
Növekszik a lakossági elérés
Az egyik ígéretes projekt a Marcus lakossági üzletág, amely mára 14 millió ügyféllel rendelkezik. A két legerősebb ügyfélszerzési csatornát eddig az azonos nevű neobank és az Apple-lel való együttműködés jelentette. A Marcus neobank személyi kölcsönöket, megtakarítási számlát, cashbacket és hitelkártyákat kínál több millió ügyfelének. Tavaly tavasz óta a szolgáltatás Nagy-Britanniában is elérhető.
Még több – a hírek szerint 8-9 millió – ügyfélt hozott az, hogy a Goldman állt pénzügyi szolgáltatóként az Apple saját hitelkártyája, az Apple Card mögött. Itt némileg árnyalja a képet, hogy egészen friss adatok szerint jelentős, 2,93 százalékos a hitelkártya-portfólió hitelveszteségi rátája. Ezzel együtt pánikolni nem kell, idővel ez az arány javulhat, a veszteségek pedig nem akkorák, hogy az igazán fájjon.