Elkészült a hároméves bérmegállapodás: csütörtökön kiderülhet, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum 2027-ig
A Mandiner úgy tudja, meglesz az átlagos 12 százalékos minimálbér-emelés, de a részletekre csak holnap derül fény.
Az Oli névre hallgató kísérleti modell karosszériája speciálisan felturbózott hullámkartonból készült, és minden, még a bumszli forma is a környezettudatosság jegyében lett kialakítva.
Mindenki emlékszik a papír jaguárnak is becézett Trabantokra, a legendás VW bogárhátúra, a Renault 4-esre, vagy éppen a Citroën CV2-es “kacsára” – a minimálautók réges-régi darabjaira. A rajongóknak nem kell megijedni az új - egyébként igen vagány látványt nyújtó – papír jaguár láttan sem: a Citroën Oli egyelőre csak egy koncepcióautó, amellyel a vállalat tesztelni kezdi az innovatív fenntarthatóság szempontjából stratégiai fontosságú, hosszú távú elképzelését.
Ennek megfelelően a jármű szakít minden trenddel, és elsősorban a klímavédelmi célokra koncentrál, maximálisan odafigyelve a részletekre.
– tehették ezt azért is, mert a kifejezetten városi közlekedésre szánt prototípus végsebessége alig lesz nagyobb a 100 km/óránál – egy feltöltés nagyjából 400 kilométernyi utazást tesz lehetővé.
A szélvédő teljesen függőleges elhelyezése a napsugárzás felmelegítő hatását, ezzel a légkondi túlzott használat csökkenti. A legformabontóbb változást azonban a karosszéria anyagánál eszközölték a vállalatnál. Fémötvözetek helyett üvegszállal és speciális gyantával felturbózott, méhsejt formátumban kidolgozott
Az Oli tervezésénél kiemelt figyelmet kapott a Vehicle To Grid megoldás, vagyis az autó a fel nem használt energiát a tulajdonos vissza tudja tölteni a hálózatba, akár anyagi ellenszolgáltatásért is.
A Citroën az Olit nem értékesítésre tervezi: egyelőre ezen teszteli azokat a lehetőségeket, amelyek a jövő sorozatgyártásának alapjait teremti meg. Ahogyan Anne Laliron, a Citroën jövőtermékekért felelős igazgatója fogalmazott: „több ez, mint egy hagyományos koncepcióautó. Ez a jövő életstílusának a kifejezése”.
Fotó: Citroën