Mindenki emlékszik a papír jaguárnak is becézett Trabantokra, a legendás VW bogárhátúra, a Renault 4-esre, vagy éppen a Citroën CV2-es “kacsára” – a minimálautók réges-régi darabjaira. A rajongóknak nem kell megijedni az új - egyébként igen vagány látványt nyújtó – papír jaguár láttan sem: a Citroën Oli egyelőre csak egy koncepcióautó, amellyel a vállalat tesztelni kezdi az innovatív fenntarthatóság szempontjából stratégiai fontosságú, hosszú távú elképzelését.
Ennek megfelelően a jármű szakít minden trenddel, és elsősorban a klímavédelmi célokra koncentrál, maximálisan odafigyelve a részletekre.
A tervezők teljesen figyelmen kívül hagyták a légellenállásra és az áramvonalas kialakításra vonatkozó dogmákat
– tehették ezt azért is, mert a kifejezetten városi közlekedésre szánt prototípus végsebessége alig lesz nagyobb a 100 km/óránál – egy feltöltés nagyjából 400 kilométernyi utazást tesz lehetővé.
A szélvédő teljesen függőleges elhelyezése a napsugárzás felmelegítő hatását, ezzel a légkondi túlzott használat csökkenti. A legformabontóbb változást azonban a karosszéria anyagánál eszközölték a vállalatnál. Fémötvözetek helyett üvegszállal és speciális gyantával felturbózott, méhsejt formátumban kidolgozott