A Citroën az új Trabant

2022. október 07. 07:58

Az Oli névre hallgató kísérleti modell karosszériája speciálisan felturbózott hullámkartonból készült, és minden, még a bumszli forma is a környezettudatosság jegyében lett kialakítva.

2022. október 07. 07:58
null

Mindenki emlékszik a papír jaguárnak is becézett Trabantokra, a legendás VW bogárhátúra, a Renault 4-esre, vagy éppen a Citroën CV2-es “kacsára” – a minimálautók réges-régi darabjaira. A rajongóknak nem kell megijedni az új - egyébként igen vagány látványt nyújtó – papír jaguár láttan sem: a Citroën Oli egyelőre csak egy koncepcióautó, amellyel a vállalat tesztelni kezdi az innovatív fenntarthatóság szempontjából stratégiai fontosságú, hosszú távú elképzelését. 

Ennek megfelelően a jármű szakít minden trenddel, és elsősorban a klímavédelmi célokra koncentrál, maximálisan odafigyelve a részletekre.

A tervezők teljesen figyelmen kívül hagyták a légellenállásra és az áramvonalas kialakításra vonatkozó dogmákat

– tehették ezt azért is, mert a kifejezetten városi közlekedésre szánt prototípus végsebessége alig lesz nagyobb a 100 km/óránál – egy feltöltés nagyjából 400 kilométernyi utazást tesz lehetővé. 

A szélvédő teljesen függőleges elhelyezése a napsugárzás felmelegítő hatását, ezzel a légkondi túlzott használat csökkenti. A legformabontóbb változást azonban a karosszéria anyagánál eszközölték a vállalatnál. Fémötvözetek helyett üvegszállal és speciális gyantával felturbózott, méhsejt formátumban kidolgozott

hullámkartont használnak, amely szilárdsága ellenére az autó súlyát a felére csökkenti a hagyományos megoldásokhoz képest. 

Az Oli tervezésénél kiemelt figyelmet kapott a Vehicle To Grid megoldás, vagyis az autó a fel nem használt energiát a tulajdonos vissza tudja tölteni a hálózatba, akár anyagi ellenszolgáltatásért is. 

A Citroën az Olit nem értékesítésre tervezi: egyelőre ezen teszteli azokat a lehetőségeket, amelyek a jövő sorozatgyártásának alapjait teremti meg. Ahogyan Anne Laliron, a Citroën jövőtermékekért felelős igazgatója fogalmazott: „több ez, mint egy hagyományos koncepcióautó. Ez a jövő életstílusának a kifejezése”.

Fotó: Citroën

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Autofocus
2022. október 09. 11:58
Ahogy ránéztem a posztra, kívülről tudtam az összes kommentet, mielőtt elolvastam volna őket. 1. Ez a koncepcióautó (mert arról szól a hír) micsoda szar, ronda, drága stb. 2. Bezzegrégenmindenjobbvolt, a Trabant milyen olcsó és praktikus autó volt. (valahol tényleg az volt, de az NDK Zwickaui mérnökeit a hiánygazdaság fojtó szorítása vezette) Annyira kiszámítható! Pedig: az Oli ötletét minden józan autóbuzi örömmel fogadta, mert végre egy autógyár, még ha koncepció szinten is, de hajlandó nemet mondani a kéttonnásra hízó, felesleges és drága funkciókkal telepakolt, kihasználatlan és kihasználhatatlan képességekkel reklámozott, indokolatlanul túlmotorizált, és idegesítő fedézeti elektronikákkal túlbonyolított autóknak. Az egyszerűség, olcsóság, praktikusság szentháromság mindig zseniális dizájnikonokat eredményezett: Mini, Fiat 500, Citroen CV2, Renault 4, na meg maga a VW bogár. A formán lehet ajvékolni, de minden a célszerűségről, fenntarthatóságról, szerelhetőségről, tartósságról szól ebben az ötletdemonstrációban. Örüljünk már a józan észnek egy kicsit!
ecceeecce
2022. október 09. 01:23
Tiltakozom a kacsával való hasonlításra! Nézzék meg a 2cv megoldásait.
Autofocus
2022. október 08. 17:57
Van benne valami indusztriális varacskos disznó szerű robosztusság, olyan amit városi környezetben nem lehet tönkretenni. Nem olyan bunkó aránytalanság, mint a legújabb hódpofájű X sorozatú BMW-kben, hanem inkább olyan funkcionális dobozosság mint amilyen az első Defi volt. Ha pedig tényleg arra gyúrtak rá, hogy az ajtók, lökhárítók csereszabatosak, olcsóbban javíthatók, ráadásul, ahogy látom, airbump is van rajtuk, tehát a teszkó parkolóban is nyugodtan rányithatják a kocsiajtót a többiek. Akkor senki többet harmadszor, én stoppoltam a gépet. Nekem tetszik! :-)
brekker
2022. október 08. 16:48
"A tervezők teljesen figyelmen kívül hagyták a légellenállásra és az áramvonalas kialakításra vonatkozó dogmákat" A zöldséges kocka wartburg kombi a valaha volt legjobb túlélő autó.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!