Egynapos éhségsztrájkot hirdetett a norvég Tesla-tulajdonosok egy csoportja, hogy így hívják fel a figyelmet az autók hibáira, valamint arra, mennyire minősíthetetlenül kezeli a panaszokat a vállalat ügyfélszolgálata. A történet azért is figyelemreméltó, mert az ország lakosságához viszonyítva Norvégiában a legmagasabb az eladott Teslák száma.
A tulajdonosok Teslákkal kapcsolatos hibalistája pedig meglehetősen hosszú: nem működő vagy éppen maguktól kinyíló ajtók, rossz fényezés, ablaktörlő, reflektor és légkondi-problémák, besárguló képernyők, üzemképtelenség hideg időjárás esetén, rozsdásodás és hasonlók. A reklamálók még csak nem is a folyamatos meghibásodáson akadtak ki a legjobban, hanem azon, hogy
a cég ügyfélszolgálata sok esetben nem hajlandó reagálni a problémákra.
A tiltakozók szóvivője, Erlend Mørch úgy nyilatkozott: továbbra is szeretnének a Tesla ügyfelei maradni, de a véget nem érő javítások és az ügyfélszolgálat kommunikációképtelensége miatt igencsak fogytán a türelmük. Utóbbi kapcsán a legáltalánosabb probléma, hogy az e-mailekre sokszor egyáltalán nem válaszolnak, a telefont pedig nem veszik fel, de ha visszahívást ígérnek, azt sem teljesítik.
A kétségbeesett norvég tulajdonosok végül már éhségsztrájkot is tartottak, hogy felhívják Elon Musk figyelmét a problémákra. Ő viszont nem reagált, mindössze – talán lehet, hogy véletlenül rímelő időzítéssel – egy twitter bejegyzést jelentetett meg, ami arról szól, hogy
egy barátja tanácsára böjtölni kezdett, és ez nagyon jót tett neki. Akárhogy is, ezzel óriási fricskát dobott az elvben a cég számára fontos ügyfeleknek.
Az ügy ugyanakkor nem példa nélküli: a Tesla-modellekkel kapcsolatban az Egyesült Államokban már több vizsgálat is indult olyan esetekben, amikor – a feltételezések szerint – a vezetéstámogató rendszer hiányosságai baleseteket okoztak.
Volt olyan ügy, amely már a bírósági ítéletig is eljutott, de sok esetben a robotpilóták adatait tudják használni a Tesla balesetek kivizsgálásakor.
Fotó: MTI/EPA/Clemens Bilan