Nincs megállás: sejtelmes bejelentést tett Orbán Viktor
![](https://cdn.mandiner.hu/2025/02/dX19IetrgFD4FJqQU3SE5HzLS7OtOkaB5GMAj7qtRaI/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzE4ZmJjYzEyOTA0ZjRkZGM4YWYyYzliZmYzMmYyMWI0.jpg)
„Hasít a 21 pontos akcióterv” – írta a miniszterelnök.
![](https://cdn.mandiner.hu/2025/02/dX19IetrgFD4FJqQU3SE5HzLS7OtOkaB5GMAj7qtRaI/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzE4ZmJjYzEyOTA0ZjRkZGM4YWYyYzliZmYzMmYyMWI0.jpg)
Az ellátási problémák és az infláció miatt veszítenek népszerűségükből a nagy autógyártók.
Az S&P Global Mobility által végzett friss kutatás szerint a luxusszegmensben csökkent a márkahűség, amit azon vásárlók százalékos arányában mérnek, akik a következő járművüknél ugyanahhoz a márkához térnek vissza, mint korábbi vásárlásuk alkalmával.
A márkahűség vesztesei
A Land Rovernél tapasztalható a legnagyobb visszaesés, annak ellenére, hogy a PP100-as értékelés az átlagosnál jobb volt (ezt a 100 járműre jutó problémák száma (PP100) alapján mérik a tulajdonlás első 90 napjában). Ennek egyik lehetséges oka az időzítés - a márka első számú modellje, a Range Rover 2012 óta a negyedik generációját éli. A SUV viszonylag elavulttá vált, bár nemrégiben egy új, ötödik generációt mutattak be a 2022-es modellévre.
A Volkswagen-csoport két márkája, az Audi és a Porsche is rosszul teljesített a hűség szempontjából. Ez némileg meglepő, mivel mindkét márka benzines és elektromos modellekből álló portfóliót is kínál. Számos versenytárs, például az Acura, a Lexus és a Maserati még nem adott ki elektromos autót.
A márkahűség nyertesei
Három márkának sikerült szembeszállnia a trenddel, ahogy az alábbiakban látható.
Párhuzamot vonhatunk a Tesla és az Apple között, mivel mindkettőnek hihetetlenül hűséges követői vannak. Például 2021 márciusa és 2022 áprilisa között a piacra visszatérő, korábban Model 3-mal rendelkező vásárlók/háztartások 62 százaléka vásárolt újra Teslát. Ez lenyűgöző statisztika, különösen, ha figyelembe vesszük a Tesla gyártási minőséggel kapcsolatos problémáit.
A Maserati 4,3 százalékponttal erősítette a márkahűségét, annak ellenére, hogy a luxusszegmens legrosszabb PP100-ával rendelkezik. Ez arra enged következtetni, hogy az építési minőség kevésbé számít, mint gondolnánk.
Egy másik figyelembe veendő tényező
Az ellátási lánc folyamatos problémái szintén hozzájárulhatnak a lojalitás széles körű csökkenéséhez. Ahelyett, hogy több hónapot (vagy az elektromos autók esetében éveket) várnának, a vásárlók inkább átváltanak egy másik márkára, amelyiknek van autója raktáron.
Sok autógyártó arról számolt be, hogy az ellátási problémáik csökkennek, bár eközben új gazdasági kihívások merültek fel. Például a megugró infláció rekordmagasságba emelte az új autók árát. Az emelkedő kamatlábakkal (hitelfelvételi költségekkel) kombinálva ez negatívan befolyásolhatja az új autók iránti keresletet.
(Borítókép: MTI/EPA/Jim Lo Scalzo)