A Siemens Energy nem tudta megerősíteni a Kommerszant adatait a berendezés szállításának időpontjáról, így a kérdést átirányították a kanadai hatóságokhoz. Július 10-én este a cég közleményt adott ki, miszerint azt tervezi, hogy „a lehető leghamarabb a helyszínre szállítja a turbinát”. A Gazprom nem adott érdemi információt.
A Kommerszant megemlíti, hogy
a szankciókra az is okot adott, hogy a turbina Rolls-Royce repülőgép-hajtóművekre épült, ami lehetőséget ad a kettős felhasználású termékként való besorolására.
Viszont a Gazprom több Siemens gázturbinás motor működését is kénytelen volt leállítani, mert lejárt a nagyjavítások közötti idő. Egyelőre az sem világos, hogy folytatódik-e a Portovaja állomás további turbináinak javítása. Mivel egy repülőgép-hajtómű lett az ilyen típusú turbinák alapja, a világon korlátozott a javítható műhelyek száma.
A Gazpromnak valójában mindegy, hogy a német Siemens Energy cég hol fogja megjavítani őket, amíg a javításokat elvégzik. Ellenkező esetben az Északi Áramlaton keresztüli ellátás csökkenni fog. A cég arra számít, hogy a megmaradt hibás egységeket is egy éven belül megjavítják.