Míg a Volvo Kassa közelében tervezi megépíteni autógyárát, a svéd fegyvergyártó a Vágmentét, a fejlettebb Nyugat-Szlovákiát vette célba. Ezekbe a régiókba tervezik a szlovák vállalatokkal való ipari együttműködésük nagy részét összpontosítani.
A Jaroslav Naď (olv. Nagy) vezette védelmi minisztérium eredetileg azt követelte, hogy az együttműködés mértéke érje el legalább a szerződés volumenének 40 százalékát. A pénzügyminisztérium mellett dolgozó Értéket a Pénzért munkacsoport (ÚHP), amelynek feladata a beruházások vizsgálata, úgy véli ez a cél nem teljesült: a nyertes svédek kevesebb mint 30 százalékos alvállalkozói szerződést ajánlottak szlovák cégeknek.
Mivel a svéd páncélozott járművek ára 1,688 milliárd eurót tesz ki (a hosszú távú szerviz és karbantartás költségei nélkül), a szlovák vállalatok számára a szerződések értéke így mintegy félmilliárd euróra tehető.
Naď miniszter elutasítja ezeket a számokat, és ragaszkodik ahhoz, hogy a szerződéses volumen 40 százalékának teljesítése a cél, ami alig 700 millió eurót jelentene a szlovák vállalatok számára. „A valóság akkor lesz világos, amikor a szerződéseket aláírják” – mondta Naď.
Ugyanakkor a miniszter hangsúlyozza: ez a beszerzés összehasonlíthatatlan azzal, amit a Fico kormány katonai beszerzései hoztak – legyen szó amerikai F-16-os vadászrepülőgépekről vagy Black Hawk helikopterekről. A szlovák vállalatok semmilyen módon nem vettek részt e gépek gyártásában. Hasonló szintű ipari együttműködést ígért a másik rivális ajánlattevő, a német Rheinmetall fegyvergyártó is (amely nevében Magyarország nyújtotta be a pályázatát). Vezetői felajánlották, hogy új üzemet építenek a Kassa melletti Szepsiben. A teljesen új fejlesztésű Lynx járművüket a bíráló bizottság fura mód műszakilag gyengébbnek és drágábbnak értékelte a svéd CV90-nél.