Egy ilyen megközelítés hátránya, hogy ez kiküszöböli a cégek azon képességét, hogy reagáljanak a gyorsan változó piaci feltételekre, és a vállalatok az átlagárak emelésével e kockázat egy részét átháríthatják a fogyasztókra. De ha ez a változás a verseny természetének megváltoztatásával alacsonyabb árakat eredményez, akkor ez a fogyasztók által előnyben részesített eredmény lehet.
A fent tárgyalt lehetőségek az algoritmusok főbb jellemzőire összpontosítanak, amelyek magasabb árakhoz vezethetnek: az árképzési gyakoriságok különbségeire és a riválisok árváltozásaira adott automatizált reakciókra. Más javasolt szakpolitikai megoldások az algoritmikus árképzés eredményeit (azaz túl magas árakat) kezelik, nem pedig a folyamatokat, akár trösztellenes végrehajtás, akár árellenőrzés révén. Ezeknek a megközelítéseknek komoly kihívásai vannak. A hagyományos trösztellenes végrehajtási intézkedések nem érvényesek bizonyos esetekben, amikor az algoritmusok megemelték az árakat, beleértve a fent tárgyalt példát is.
Az árszabályozást a közgazdászok általában nem támogatják, mivel a „helyes” ár meghatározása rendkívül nehéz feladat.
Összességében több kárt okozhat, mint hasznot, ha egy kormányzati ügynökséget felhatalmaznak arra, hogy széles körben határozzák meg az árakat az algoritmusok által érintett piacokon.
Felmerült az is, hogy a fogyasztók algoritmusokkal való felszerelése lehet az egyik módja az árképzési algoritmusok esetleges versenyellenes hatásai elleni küzdelemnek. A gyakorlatban a fogyasztói vásárlási algoritmusok – alapvetően kifinomult, ár összehasonlító eszközök – úgy működhetnének, hogy megkönnyítik a fogyasztók számára, hogy mindig a legalacsonyabb árú kereskedőt válasszák. Az ilyen algoritmusok sikeréhez azonban a fogyasztóknak kellőképpen törődniük kell a webhelyek közötti lehetséges árkülönbségekkel ahhoz, hogy ezeket az eszközöket nagy számban alkalmazzák. Az ilyen irányú technológiai fejlődés megváltoztathatja az árazási algoritmusok hatásait az elkövetkező években.