Kezdetben valóban okozott hátrányt, de abbahagytuk volna, ha nem válik be. Nehézségek ugyanakkor vannak, például mi kifejezetten törekszünk arra, hogy a legjobb minőséget hozzuk ki a bio alapanyagokból, ami azt jelenti, hogy csak egészséges szőlőszemeket engedünk be a présbe. Összességében
nehezebb, jóval több kézimunkát igényel így a termelés,
ami sokszor állít minket nehéz feladat elé, arról nem is beszélve, hogy pár évvel ezelőttig azt tapasztaltuk, hogy a bio termékeket inkább negatívan ítélték meg a vásárlók. Ugyanakkor elmondhatom, hogy mára fordult a kocka, ha jó a minőség, a vevők már szívesebben választják.
Sőt, annak dacára, hogy a magyar köztudottan árérzékeny vásárló, és korábban jókora keletje volt az alsópolcos, műanyagpalackos italoknak, mára elindultunk a mennyiségtől a minőség felé.
Igen, és bár ma is az 1000 Forint alatti kategóriában van a legnagyobb forgalmuk a boroknak a piacon, ott is találni már egész jó ivású borokat. Azok a vásárlók, akikkel mi találkozunk, kifejezetten azok a borkedvelő fogyasztók, akik fontosnak tartják, hogy mit fogyasztanak, az hogy készül, honnan származik.
Fellendülőben van a borturizmus is, tavaly csak szeptember-októberben közel másfél millió vendégéjszakát töltöttek el az utazók valamelyik magyar borvidéken.
Ez egy jól látható trend, a mi borvidékünkön is egyre jelentősebb lesz a borturizmus. A mi pincénk ugyan nem arra szolgál, hogy látogatókat fogadjunk, van viszont a Balaton partján egy borbárunk, ott szoktunk vezetett kóstolókat tartani sommelier közreműködésével. Mi is azt tapasztaljuk, hogy nagyon vevő a közönség ezekre a programokra, és nem csak nyáron, egész évben kapjuk a megkereséseket. Szezon előtt és után is jönnek hozzánk vendégek, és ami a legjobb, látom rajtuk a nyitottságot, érdeklődést.
Nem véletlen, elvégre folyamatosan nő a fizetőképes kereslet, van miből élményt vásárolni. Milyen korosztályok érdeklődnek leginkább?