A KSH közleménye szerint a bővüléshez a feldolgozóipari alágak többsége hozzájárult. A legnagyobb súlyú járműgyártás számottevően csökkent, a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása, valamint az élelmiszer, ital és dohánytermék gyártása azonban az ipari átlag feletti mértékben emelkedett. Az előző hónapban a 13 feldolgozóipari alágazat közül tíz mutatott növekedést.
Az autógyárak termelése 2020 októberében már meghaladta a járvány előtti szintet, azonban a tavalyi év során átlagosan 20 százalékkal maradt el, így mintegy 5 százalékponttal mérsékelte az ipari termelés volumenét. A chiphiány ellenére azonban biztató, hogy a járműgyártás új rendelései, valamint rendelésállománya tartósan kiemelkedő. Az autógyártók a szűk beszállítói kapacitások miatt rövid távon elsősorban a drágább, nagyobb profitmarzzsal rendelkező modellek rendeléseit teljesítik, azonban a második félévtől már javulásra számítanak, egyes beszámolók, konjunktúra felmérések (Ifo, beszerzési menedzser index) szerint az év elején már érezhető volt az ellátási problémák enyhülése.
A német ipar gyengélkedése ellenére a német feldolgozóipari beszerzési menedzser index továbbra is magas, noha némileg mérséklődött a tavaly márciusi történelmi csúcshoz képest, az euró-övezeti pedig a májusihoz képest, amit elsősorban a beszállítói láncok akadozása, a chiphiány és más alkatrészek, alapanyagok hiánya, valamint az elszálló termelési költségek okoztak, de egyre több vállalat érzékelt javulást az ellátási láncokban. Az ukrajnai háború egyelőre csak kismértékben rontotta a beszerzési menedzser indexeket, mivel
az ukrajnai beszállítói láncok megszakadása egyelőre nem okoz általános problémát,
azonban az Ifo és a ZEW index már határozottabban csökkent. A német ipari rendelésállományok mindenesetre továbbra is megfelelően magas szinten állnak, így