ami a normál havi bérleteknél jóval kedvezőbb árú. A Deutsche Bahn és más szolgáltatók már május 23-án megkezdenék az értékesítést, amennyiben megszületik a politikai döntés. Természetesen a havijegy nem vonatkozik az ICE, IC/EC, Interregio járataira, illetve a gyorsvonatokra sem.
Kevesellt támogatás
A törvény nemcsak a gyakorlati megvalósításról szól, hanem a pénzről is. Pontosabban arról a többletpénzről, amit a tízmilliárd eurón felül (az idei hozzájárulás a tömegközlekedés támogatására) kellene utalnia a szövetségi kormánynak. A 9 eurós havi jegyből származó bevételkiesés kompenzálására egyelőre 2,5 milliárd eurót terveztek. Ez a háromhavi részesedésnek, azaz az idén várható tízmilliárd eurós jegybevétel negyedének felel meg. Emellett a szövetségi kormány további 1,2 milliárd eurót kíván adni a koronaválság miatti veszteségek kompenzálására, amikor az utazók távol maradtak.
Ezt az összesen 3,7 milliárd eurót azonban keveslik a szövetségi államok.
Néhányan már azzal fenyegetőztek, hogy nemet mondanak a Bundesratban. Az utolsó pillanatokban egymilliárdos pókerjátékot nyitottak meg. A közlekedési bizottság hétfői szakértői meghallgatásán a közlekedési szolgáltatók további pénzügyi kötelezettségvállalásokat is szerettek volna elérni, mert a bevételkiesés mellett előreláthatóan többletkiadások is felmerülhetnek az üzemeltetésben.