A cég az MTI megkeresésére közölte: a vegánizmus a várakozásokat meghaladó ütemben nyer teret Európában, a trend Magyarországon is egyértelműen tapasztalható, a vegán élelmiszerek piaca folyamatosan bővül. Erre reagálva kezdték el vegán termékcsaládjuk fejlesztését.
Az MTI érdeklődésére ismertették: többlépcsős fejlesztési folyamatot hajtottak végre, amelyre több mint 10 millió forintot fordítottak. Jelenleg müzliszeletek, rizskásák, granolák és fehérjeszeletek találhatók a vegán termékcsaládban, de a portfolió bővülhet a piaci igények függvényében.
Az alapanyagokat minden esetben igyekeznek Magyarországról beszerezni,
azonban az itt nem termesztett összetevőket külföldről vásárolják, közölték. Hozzátették, hogy a beszerzésnél kiemelkedő szerepet kap a magas minőség is.
A cég a vegán termékek döntő részét fehérvári üzemében gyártja. Az új termékcsalád bevezetése még zajlik, teljes termékportfóliójuknak jelenleg még csak kis részét teszi ki. A gluténmentes termékek sikereit alapul véve ebben a funkcionális kategóriában is érdemi növekedéssel kalkulál a társaság.
A Cerbona hazai piacvezető müzliszelet-gyártóként 1988 óta készít egyedi fejlesztésű termékeket székesfehérvári üzemében. A vállalat termékei a világ 28 országában vannak jelen, a környező országokon túl például a Baltikumban és Japánban is.
A nyilvános cégadatok szerint a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. 2020-ban 4,23 milliárd forint nettó árbevétel mellett 178 millió forint nyereséget ért el, míg 2019-ben 4,34 milliárd forint nettó árbevétel után 237 milliós adózott eredményt realizált.
(MTI)