Donald Trump Jr. a Mandinernek megjósolta David Pressman jövőjét
„Pressman támadása példa nélküli, indokolatlan és nevetséges. És abban a pillanatban vége lesz, amint győz az apám” – mondta a Mandinernek adott interjúban.
A szokatlan marketingelemeiről híres luxus divatház nem állt meg a 600 000 forintos Ikea-szatyornál. Most leamortizált tornacipőket árulnak hasonló áron. El is érték céljukat.
A Balenciaga már régebben bejelentette, hogy eltűnik a közösségi médiából. Így is tett, törölte minden bejegyzését mindenhonnan, és – immár teljesen szakítva a push marketinggel – más irányba indult el. Az új kampányok alapvetően a márka nagyköveteire építenek (köztük van Justin Bieber és Kim Kardashian is), akik maguk promózzák a termékeket. De ami még a sztárok bevonzásánál is hatásosabb:
Az utóbbi módszert egyébként nem most kezdték alkalmazni: 2017-18-ban már limitált példányszámban piacra dobtak egy olyan, a divatmárkák papírszatyraihoz megtévesztően hasonló táskát, amit akkor 1100 dollárért lehetett beszerezni. Persze az anyaga valójában bőr volt, ezüst díszítésekkel. A táskát gyakorlatilag azonnal elkapkodták, csakúgy, mint az Ikea-szatyorhoz kísértetiesen hasonlító testvérét, amit potom 2145 dollárért árultak – el is kelt belőle mind a 3500 darab. Mindenki kedvence aztán idén tarolt óriásit: a Tesco-szatyor mintájára készült táska átszámítva nagyjából 400 000 forintért volt beszerezhető, amíg a készlet tartott, azaz nem sokáig.
Ezek a termékek néhány hét elteltével eltűntek a süllyesztőben, hogy aztán átadják helyüket egy új, nagyobb vihart kavaró megjelenésnek. A mostani kampányban a Balenciaga még durvábbat húzott. Limitált darabszámban (mindössze 100 pár) piacra dobta a Paris High Top Sneaker tornacipők leamortizált változatát, amit ismét csak
A luxustoprongy azonnal kiverte a biztosítékot a közösségi médiában (ahonnan a Balenciaga következetesen távol tartja magát), egyszerű fotelharcostól a kifejezetten tornacipőkre szakosodott szakemberekig mindenki egy emberként hördült fel a szétszaggatott cipők láttán. A vírusmarketing úgy futott végig a világon, mint a futótűz. A cikkek és a posztok ezrei láttán a Balenciaga pedig nyugodtan hátradőlhet: ismét kipipálhatnak egy sikeres reklámkampányt. A luxus nem megy ki a divatból, sőt, ahogyan az egyik kommentelő fogalmazott: „ha az infláció nem csillapodik, még trend is lehet belőle”.
Fotó: Balenciaga