A Balenciaga 1450 euróért árul egy pár szétszaggatott cipőt
2022. május 24. 19:00
A szokatlan marketingelemeiről híres luxus divatház nem állt meg a 600 000 forintos Ikea-szatyornál. Most leamortizált tornacipőket árulnak hasonló áron. El is érték céljukat.
2022. május 24. 19:00
p
2
13
7
Mentés
A Balenciaga már régebben bejelentette, hogy eltűnik a közösségi médiából. Így is tett, törölte minden bejegyzését mindenhonnan, és – immár teljesen szakítva a push marketinggel – más irányba indult el. Az új kampányok alapvetően a márka nagyköveteire építenek (köztük van Justin Bieber és Kim Kardashian is), akik maguk promózzák a termékeket. De ami még a sztárok bevonzásánál is hatásosabb:
folyamatosan előállnak olyan termékek köztudatba robbantásával, amelyek provokálnak, vitát generálnak, ezáltal óriási reklámértékkel bírnak.
Az utóbbi módszert egyébként nem most kezdték alkalmazni: 2017-18-ban már limitált példányszámban piacra dobtak egy olyan, a divatmárkák papírszatyraihoz megtévesztően hasonló táskát, amit akkor 1100 dollárért lehetett beszerezni. Persze az anyaga valójában bőr volt, ezüst díszítésekkel. A táskát gyakorlatilag azonnal elkapkodták, csakúgy, mint az Ikea-szatyorhoz kísértetiesen hasonlító testvérét, amit potom 2145 dollárért árultak – el is kelt belőle mind a 3500 darab. Mindenki kedvence aztán idén tarolt óriásit: a Tesco-szatyor mintájára készült táska átszámítva nagyjából 400 000 forintért volt beszerezhető, amíg a készlet tartott, azaz nem sokáig.
Ezek a termékek néhány hét elteltével eltűntek a süllyesztőben, hogy aztán átadják helyüket egy új, nagyobb vihart kavaró megjelenésnek. A mostani kampányban a Balenciaga még durvábbat húzott. Limitált darabszámban (mindössze 100 pár) piacra dobta a Paris High Top Sneaker tornacipők leamortizált változatát, amit ismét csak
több mint félmillió forintért lehet beszerezni, ráadásul dupla annyiba kerül, mint az eredeti verzió.
A luxustoprongy azonnal kiverte a biztosítékot a közösségi médiában (ahonnan a Balenciaga következetesen távol tartja magát), egyszerű fotelharcostól a kifejezetten tornacipőkre szakosodott szakemberekig mindenki egy emberként hördült fel a szétszaggatott cipők láttán. A vírusmarketing úgy futott végig a világon, mint a futótűz. A cikkek és a posztok ezrei láttán a Balenciaga pedig nyugodtan hátradőlhet: ismét kipipálhatnak egy sikeres reklámkampányt. A luxus nem megy ki a divatból, sőt, ahogyan az egyik kommentelő fogalmazott: „ha az infláció nem csillapodik, még trend is lehet belőle”.
„Pressman támadása példa nélküli, indokolatlan és nevetséges. És abban a pillanatban vége lesz, amint győz az apám” – mondta a Mandinernek adott interjúban.
Úgy fogalmazott: a kultúrát nem őrizni kell, mert az nem rab, nem ápolni, mert nem beteg, hanem mindenekelőtt élni, csinálni kell. Ez különösen így van akkor, ha a kultúra keresztény és magyar.
Isten igéjét nemcsak a Biblia hirdeti, de minden ihletett mű, így például akár egy festmény, egy regény. Vagy éppen egy sorozat, amely Jézus élete alapján még rekordot is állított.
p
0
0
0
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 7 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.