2018-ban Jörg Bauer, a Tungsram elnök-vezérigazgatójának cége kivásárolta a General Electricből annak európai, közel-keleti, afrikai és törökországi fényforrás-, valamint globális autólámpa-üzletágát. A cég a régi-új Tungsram Csoport néven kezdte meg működését, a kezdeti időszak sikerei pedig fényes jövőt jeleztek. Az új üzletágakba és a termékfejlesztésbe fektetett összeg megtérülését 2020-tól kezdődően várták, ám a COVID és annak gazdasági következményei alaposan áthúzták a számításokat.
Az Örökségünk az innováció jelmondatot zászlajára tűző vállalat már megalakulásakor olyan új üzletágakba kezdett befektetni, amelyek reményeik szerint megalapozzák a jövőt. A Lighting ágazattal a led-alapú világítástechnika nemzetközi piacon is versenyképes, kültéri és ipari világítást is magában foglaló területét, a Solution projekttel pedig az energiatakarékos, modernizált, komplett épületvilágítási szegmenset célozták meg, míg a harmadik új tevékenységi kör, az alkatrészekkel és szolgáltatásokkal foglalkozó üzletág az alapítás óta eltelt néhány év alatt máris sikeressé vált.
A kezdeti lendületet azonban megroppantotta a COVID-járvány idején kezdődött, az orosz-ukrán háborúval pedig egyre erősebbé váló globális alapanyag drágulás, az ellátási lánc vegetálása, a logisztikai problémák és egyre súlyosabb energiainfláció. A vállalat évről-évre veszteséget termelt,
a helyzetet pedig súlyosbította, hogy a cég alapprofiljába tartozó hagyományos izzógyártás piacának bealkonyult.
Mehlhoffer Tamás, a Tungsram magyarországi kommunikációs vezetője a Makronómnak úgy fogalmazott: tudták, hogy a jelenlegi, elbocsátásokat is magában foglaló helyzet be fog következni, hiszen a hagyományos világítástechnika iránti kereslet rohamosan csökkent, köszönhetően annak, hogy az Európai Unió magasabb energiahatékonysági szabványa először a hagyományos, majd a halogén izzók kivezetését írta elő. Ezeknek a termékeknek az USA volt az utolsó nagy piaca, de aztán ott is kijött a tiltó rendelet, ezzel pedig a Tungsram számára is véget ért egy korszak. „Ezt a lépést előbb-utóbb mindenképpen meg kellett volna tennie a Tungsramnak, a válságesemények csak felgyorsították a folyamatot” – mondta kérdésünkre Mehlhoffer Tamás.