Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Mintegy 200 ezer előfizetővel lett kevesebb előfizetője a Netflix streamingszolgáltatónak az idei első negyedévben, és arra számítanak, hogy további kétmilliót veszítenek a második negyedévben.
Januári jelentésük szerint 221,84 millió előfizetőjük volt tavaly év végén. A kedden frissen közzétett számok alapján a január elejétől március végéig terjedő időszakban, amikor a Bridgerton második évada és Az Adam-projekt című sorozat is elindult, 221,64 millióra esett vissza az előfizetők száma.
Tíz év alatt ez az első negyedév, hogy a streamingcég előfizetőket veszített. Ha leszámítják azt a kiesést, amit az Ukrajna elleni invázió miatt leállított oroszországi szolgáltatás jelentett, akkor mintegy 500 ezerrel lett volna több előfizetőjük az első negyedévben, idézte a jelentést a Variety.com filmes szaklap.
Korábban a cég 2,5 millió plusz előfizetővel számolt az első negyedévre, a Wall Street elemzői világszerte további 2,8 millió új előfizetőt vártak, szemben a tavalyi első negyedév 3,98 milliós számával. Noha eleve kisebb növekedésre számítottak, a veszteség ténye mégis sokkolóan hatott. A cég a fokozódó konkurenciát és a jelszómegosztást is említi a jelentésében, az utóbbi visszaszorítása szerepel a Netflix tervei között.
Ahogy az az amerikai politikusok körében egyre népszerűbb, most a Netflix is az ukrán háborút okolta a negatív folyamatokért. Az persze fel sem merült, hogy részben a korábbi áremelések miatt fordultak el az emberek a szolgáltatótól.
Korábban elemzések sora emelte ki, hogy a Netflix mennyire jó piaci pozíciókat és árazási erőt épített ki, így nagyon jó befektetésnek számít. A Fisher Funds elemzője emlékeztetett: a Netflix az elmúlt hét évben ötször emelte az előfizetési árakat, és a normál előfizetés ára ez idő alatt évente 6 százalékkal, összesen 55 százalékkal emelkedett, ami szerinte kiválóan példázza, milyen jelentős piaci erőre tett szert a cég.
A Variety portál 2020-ban még azt állapította meg, hogy egyelőre nem látszik a nézők elfordulása a Netflixtől, az áremelések ellenére sem. A cég szerint a megingást most is csupán a háború okozta.
A Reuters cikke szerint a járvány utáni világban a verseny is erősödik majd a különböző szolgáltatók között.
Felmerült annak a lehetősége is, hogy olcsóbb, de reklámokkal ellátott előfizetési modelleket indítson a cég.
(MTI, Makronóm, címlap: MTI/EPA/Christian Monterrosa)