Januári jelentésük szerint 221,84 millió előfizetőjük volt tavaly év végén. A kedden frissen közzétett számok alapján a január elejétől március végéig terjedő időszakban, amikor a Bridgerton második évada és Az Adam-projekt című sorozat is elindult, 221,64 millióra esett vissza az előfizetők száma.
Tíz év alatt ez az első negyedév, hogy a streamingcég előfizetőket veszített. Ha leszámítják azt a kiesést, amit az Ukrajna elleni invázió miatt leállított oroszországi szolgáltatás jelentett, akkor mintegy 500 ezerrel lett volna több előfizetőjük az első negyedévben, idézte a jelentést a Variety.com filmes szaklap.
Korábban a cég 2,5 millió plusz előfizetővel számolt az első negyedévre, a Wall Street elemzői világszerte további 2,8 millió új előfizetőt vártak, szemben a tavalyi első negyedév 3,98 milliós számával. Noha eleve kisebb növekedésre számítottak, a veszteség ténye mégis sokkolóan hatott. A cég a fokozódó konkurenciát és a jelszómegosztást is említi a jelentésében, az utóbbi visszaszorítása szerepel a Netflix tervei között.
A hírre a Netflix részvényeinek értéke a zárás utáni kereskedésben több mint 22 százalékot zuhant.
Ahogy az az amerikai politikusok körében egyre népszerűbb, most a Netflix is az ukrán háborút okolta a negatív folyamatokért. Az persze fel sem merült, hogy részben a korábbi áremelések miatt fordultak el az emberek a szolgáltatótól.