Hiába a chiphiány és a járvány, a Skodánál is jól megszaladtak a profitok

2022. március 26. 11:38

Az eladott gépkocsik számának csökkenése ellenére is tavaly 48 százalékkal 22,41 milliárd koronára (347,355 milliárd forint) növelte adózás előtti nyereségét a Skoda Auto, közölte a német Volkswagen konszernhez tartozó legnagyobb cseh autógyár menedzsmentje kedden Mladá Boleslavban megtartott sajtótájékoztatóján.

2022. március 26. 11:38
null
A nyereségnövekedést elsősorban a jobb piaci árak,

az árfolyamok kedvező alakulása és a normán felüli légszennyeződésért fizetett összegek csökkenése befolyásolta.

A Skoda Auto bevételei tavaly 3,9 százalékkal 439,2 milliárd koronára emelkedtek annak ellenére, hogy a legyártott személygépkocsik száma az egy évvel korábbihoz viszonyítva 14,8 százalékkal 802 000-re esett vissza.

A Skoda Auto tavaly jelentős jubileumot is ünnepelt, mert a gyártás megkezdése, 1905 óta eddig összesen 15 millió autót állított elő.

A vállalat már januárban bejelentette, hogy tavaly 878 200 autót szállított megrendelőinek, ami 126 600-zal alacsonyabb szám az előző évinél. A visszaesés okát a koronavírusjárványban és a chipek hiányában jelölte meg a cégvezetés. Az alkatrészek, a chipek hiánya miatt a Skoda 280 ezer kocsit nem tudott legyártani.

A legkeresettebb modell továbbra is a középkategóriás Octavia volt, amelyből 172 ezer darabot adtak el, a másik helyen a Kamiq modell volt 111 ezer, míg a harmadikon a Karoq 109 ezer eladott darabbal.

A cseh autógyár legnagyobb piacát Nyugat-Európa jelenti, ahová 409 ezer kocsit szállítottak, éves szinten 5,9 százalékkal többet. Nagyot esett a kínai piac, ahová tavaly 71 200 kocsi került, 59 százalékkal kevesebb, mint az előző évben.

A Skoda Autonak a három csehországi üzemén kívül Kínában, Oroszországban, Szlovákiában és Indiában vannak leányvállalatai, Ukrajnában és Kazahsztánban pedig helyi partnerei. A cég autói a világ több mint száz országának piacán vannak jelen.

A sajtótájékoztatón megerősítették, hogy az Ukrajnában gyártott elektronikus alkatrészek hiánya miatt a Skoda kénytelen volt leállítani a Enyaq villanyautó gyártását, és fennáll az a veszély, hogy le kell majd állítania a Scala és a Kamiq modellek gyártását is. Az orosz-ukrán konfliktusra való tekintettel a Skoda két oroszországi gyárában leállította a termelést és leállítja az Oroszországba irányuló gépkocsiexportot is.    

(MTI)

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
zrx8
2022. március 27. 13:05
Nem veszünk skodát, fosvágent sem.
józan paraszti ész
2022. március 27. 11:12
Mindegy mi történik a világban, csak egy biztos gazdasági törvényszerűség működik. A nagy cégek növelik a profitot. Semmi más nem indokolja az energia, acél, szállítási költségek stb áremelkedését, (aztán az emiatt beinduló inflációra fogják)
Dr. Greta Grünberg
2022. március 26. 17:11
Szerencsére nincsenek náci kézben lévő autógyárak Magyarországon.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!