Pokoli ünneplés – emberéletekbe került a PSG-szurkolók tombolása Párizsban (VIDEÓ)

Az összecsapásokban egy rendőr is életveszélyes sérüléseket szenvedett, az életéért jelenleg is küzdenek az orvosok.

Az eladott gépkocsik számának csökkenése ellenére is tavaly 48 százalékkal 22,41 milliárd koronára (347,355 milliárd forint) növelte adózás előtti nyereségét a Skoda Auto, közölte a német Volkswagen konszernhez tartozó legnagyobb cseh autógyár menedzsmentje kedden Mladá Boleslavban megtartott sajtótájékoztatóján.
az árfolyamok kedvező alakulása és a normán felüli légszennyeződésért fizetett összegek csökkenése befolyásolta.
A Skoda Auto bevételei tavaly 3,9 százalékkal 439,2 milliárd koronára emelkedtek annak ellenére, hogy a legyártott személygépkocsik száma az egy évvel korábbihoz viszonyítva 14,8 százalékkal 802 000-re esett vissza.
A Skoda Auto tavaly jelentős jubileumot is ünnepelt, mert a gyártás megkezdése, 1905 óta eddig összesen 15 millió autót állított elő.
A vállalat már januárban bejelentette, hogy tavaly 878 200 autót szállított megrendelőinek, ami 126 600-zal alacsonyabb szám az előző évinél. A visszaesés okát a koronavírusjárványban és a chipek hiányában jelölte meg a cégvezetés. Az alkatrészek, a chipek hiánya miatt a Skoda 280 ezer kocsit nem tudott legyártani.
A legkeresettebb modell továbbra is a középkategóriás Octavia volt, amelyből 172 ezer darabot adtak el, a másik helyen a Kamiq modell volt 111 ezer, míg a harmadikon a Karoq 109 ezer eladott darabbal.
A cseh autógyár legnagyobb piacát Nyugat-Európa jelenti, ahová 409 ezer kocsit szállítottak, éves szinten 5,9 százalékkal többet. Nagyot esett a kínai piac, ahová tavaly 71 200 kocsi került, 59 százalékkal kevesebb, mint az előző évben.
A Skoda Autonak a három csehországi üzemén kívül Kínában, Oroszországban, Szlovákiában és Indiában vannak leányvállalatai, Ukrajnában és Kazahsztánban pedig helyi partnerei. A cég autói a világ több mint száz országának piacán vannak jelen.
A sajtótájékoztatón megerősítették, hogy az Ukrajnában gyártott elektronikus alkatrészek hiánya miatt a Skoda kénytelen volt leállítani a Enyaq villanyautó gyártását, és fennáll az a veszély, hogy le kell majd állítania a Scala és a Kamiq modellek gyártását is. Az orosz-ukrán konfliktusra való tekintettel a Skoda két oroszországi gyárában leállította a termelést és leállítja az Oroszországba irányuló gépkocsiexportot is.
(MTI)