Elérhetetlen bankszámlák, bajban az egyik hazai bank ügyfelei
Rendszerproblémáról tájékoztatott a K&H Bank.
A Fintech Világa adásában Suppan Márton és Érczfalvi András a tanzániai fintech szektorról beszélgettek.
Suppan Márton az elmúlt hetekben saját bőrén tapasztalta meg a tanzániai helyzetet. A jelek szerint a kelet-afrikai fintech országban még várni kell a fintechek előretörésére, ugyanis a szereplők száma és mérete is jelentősen elmarad a kontinens legjobbjaitól (Nigéria, Dél-Afrika, Egyiptom).
Tanzániában nagyon jelentős a bankolatlan lakosság mértéke, hiszen a felnőttek 80%-a nem rendelkezik bankszámlával. Ennél sokkal meglepőbb, hogy sokan készpénzt sem használnak, hanem virágzik a hatékonyság tekintetében jóval elavultabbnak számító cserekereskedelem.
A rengeteg mobilfizetési szolgáltató jelenléte ugyanakkor azt mutatja, hogy bizonyos téren az afrikai kontinens országai megelőzték Európát. Erre nyilván a bankszámlák elérhetetlensége is rákényszerítette a közeget, ezzel együtt érdekes látni az egymásnak látszólag ellentmondó piaci körülmények meglétét.