Magyarország azért csatlakozott az európai kezdeményezéshez, mert a vállalkozásfejlesztésnek a támogatási programok mellett fontos része az is, hogy elismerjük példamutató vállalkozásainkat és hozzájáruljunk a jó gyakorlatok megosztásához, emelte ki György László gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár a közleményben.
A sikeres vállalkozások népszerűsítésére szükség van, mert jó például szolgálhatnak más cégek számára, segíthetik őket többek között a munkavállaló-barát környezet kialakításában. Bízunk abban, hogy ez a díj is hozzájárul ahhoz, hogy a hazai cégek átvesznek már jól működő, sikeres modelleket, meghonosítanak máshol látott mintákat, ezzel pedig biztos munkahelyeket teremtenek, és így a magyarok a 2020-as évtized nyertesei lehetnek, tette hozzá az államtitkár.
Az Európai Bizottság által először 2006-ban indított verseny a legkreatívabb és legsikeresebb vállalkozásfejlesztési programokat részesíti elismerésben.
Célja az olyan kezdeményezések megismertetése az európai közvéleménnyel, amelyek megkönnyítik a vállalkozóvá válást, illetve a vállalkozások mindennapjait, és mintául szolgálhatnak a nemzetközi cégek számára is, írja az ITM közleményében.
Az Európai Vállalkozásfejlesztési Díjra (EEPA, European Enterprise Promotion Awards) nonprofit szervezetek, önkormányzatok, állami szervek, társadalmi vállalkozások pályázhatnak legalább 15 hónapja működtetett, kifejezetten vállalkozásfejlesztési programokkal hat kategóriában: a vállalkozói kedv ösztönzése, a vállalkozói ismeretek növelése, az üzleti környezet fejlesztése és digitális átállás támogatása, a vállalkozások külpiacra lépésének elősegítése, a fenntartható átállás ösztönzése, valamint a vállalkozás a társadalmi esélyegyenlőségért, ismerteti a szaktárca.