Az elmúlt időben megfigyelhető volt, hogy a fintechek egyre többször indítanak crowdfunding (közösségi finanszírozási) kampányokat, közülük is kiemelkedően gyakran fordultak ehhez a módszerhez a zöld fintechek.
Ez egyébként abból fakad, hogy
a zöld fintechek szoros kapcsolatot ápolnak ügyfeleikkel.
A tény, hogy segítik őket a fenntartható életmód megvalósításában a felhasználókban pozitív érzéseket alakít ki, emiatt nem is úgy tekintenek rájuk, mint egy hagyományos bankra, hanem jóval pozitívabb kép él bennük.
Ennek megfelelően nagy sikereket aratott kampányával a neon svájci neobank, amely kevesebb, mint egy óra alatt vont be 5,8 millió dollárnyi svájci frankot tavaly tavasszal,
svájci neobank, amely kevesebb, mint egy óra alatt vont be 5,8 millió dollárnyi svájci frankot tavaly tavasszal,ekkora összeget ilyen gyorsan korábban egy vállalat sem kapott közösségi finanszírozási kampány keretein belül. A svájci neobank 1700 új befektetővel gazdagodott, ők szavazati jog nélküli részesedést kaptak. A Neon egy szokványos neobanki termékpalettát kínál ügyfeleinek, ugyanakkor 2021-ben egy zöld bankszámlacsomagot is piacra dobtak, ami a környezettudatos életmód kialakításában igyekszik segíteni a klienseket.
A teljes adás meghallgatható a lenti linken böngészőből, Soundcloudon is.