De hol tartunk lítium újrahasznosításával?
2020-ban egy átlagos lítium-ion akkumulátor körülbelül 28,9 kilogramm nikkelt, 7,7 kilogramm kobaltot és 5,9 kilogramm lítiumot tartalmazott. Ha nem hasznosítják újra, ezek a fémek hulladékba mennek. Bár az előrejelzések szerint egy lítium-ion akkumulátor kevesebb fémet fog tartalmazni 2030-ban, ezeknek az anyagoknak az újrahasznosítása továbbra is fontos lesz, hogy lépést tudjunk tartani a lítium-ion akkumulátorok iránti globális kereslet növekedésével. Már megjelentek a komolyabb méretű akkumulátorok, és várhatóan ezek mérete még tovább növekedhet, hiszen a különböző erőműveket felszerelhetik hatalmas akkumulátorokkal, amelyek egy napon egész városokat látnának el megújuló energiával.
Emellett jönnek a hírek az autóipartól. Az Audi célja, hogy 2033-ra leállítsa a robbanómotorral felszerelt járművek gyártását, a General Motors ezt 2035-re tervezi, és sok más nagy autógyártó cég is követi a példát. A jóslatok szerint2040-re a világ személygépjármű-eladásainak kétharmada elektromos lesz.
Mindez úgy hangzik, mintha a fenntartható energiának és a közúti közlekedésnek ideális lenne az útja, csakhogy nehéz újrahasznosítani a manapság használatos lítium- akkumulátorokat, használják azokat az elektromos járművekben, vagy a megújuló energiaforrásokból származó energia tárolására használt megaakkumulátorokat.
A hagyományos akkumulátorok, például az ólom-savas akkumulátorok újrahasznosításánál használt módszerek, nem működnek jól a lítium-akkumulátoroknál.