amit a mostani, szállítási problémákkal terhelt időszakban kiemelkedően jónak nevezett az országigazgató a versenytársakhoz képest.
A 2021-es bevételre vonatkozó kérdésre közölte: az autók ára átlagosan 5-10 százalékkal emelkedett, a szervizbevételek is nőttek, a bevételben a legnagyobb részarányt jelentő, átadott újautók száma viszont stagnált tavaly, és emiatt az árbevétel is. Ha sikerül elérni idén a 20 ezer átadott autót, akkor az árbevétel is nőhet – mondta.
Varga Zsombor, a Toyota PR igazgatója elmondta, hogy a magyarországi újautó piac dinamikus zöldülése 2021-ben is folytatódott: míg 2019-ben még csupán a hazai újautóértékesítések alig 8 százalékát tették ki a részben vagy teljesen elektromos autók, addig 2021-ben már az eladott új személyautók közel fele részben vagy teljesen elektromos volt.
A Toyota és a Lexus együtt tavaly a magyarországi részben vagy teljesen elektromos újautó értékesítések 21,6 százalékát jegyezte. A két márka a piac legszélesebb hibrid portfólióját kínálja, mintegy 19 modellel (11 Toyota és 8 Lexus), és a hazai Toyota eladások 55 százalékát (személyautók esetében 73 százalékát), a Lexus eladásoknak pedig 99 százalékát teszik ki a hibridek – mondta.
Az MTI kérdésére közölték: a 2021 áprilistól- 2022 március végéig tartó üzleti évre 336,1 milliárd forint árbevételt terveznek elérni. Az időarányos előzetes adataik szerint (mivel a decemberi adat még nem áll rendelkezésre) a 2020. április-november közötti 8 hónapban 170,5 milliárd forintot, a 2021. április-novemberi időszakban pedig 228,8 milliárd forint árbevételt értek el.