Figyelemfelhívó kampányunkhoz nyolc, a szakmájában kiemelkedő, méltán elismert személyiség csatlakozott. Színész, zenész, sportoló, modell és műsorvezető is felhívja a figyelmet arra, hogy a KRESZ szabályait tiszteletben tartó biztonságos közlekedés és az emberséges viselkedés sokkal fontosabb annál, mint stressztől fűtötten rohanni valahova.
A reklámfilmekben mindenki egy-egy címlapról kilépve mutat rá, hogy noha olykor a kimagasló eredményeik, sikereik mellett akár aprónak tűnő bulvárhírek kapcsán is olvashatunk róluk a sajtóban, mégis inkább az ilyen témákkal kerüljenek rivaldafénybe, mint egy súlyos közlekedési balesettel kapcsolatban. Saját üzeneteikben felhívják a figyelmet többek között az elsőbbségadás, a láthatóság, a kölcsönös bizalom és az empátia fontosságára, valamint a vezetés közbeni telefonhasználat, a hangos zenehallgatás és az indulatvezérelt döntések veszélyeire is.
A közlekedési balesetben elhunytak száma 2020-ban 450-re csökkent Magyarországon. A HUMDA kiemelt célja az elért eredmények megőrzésének elősegítése, továbbá a súlyos és halálos kimenetelű közlekedési balesetek számának radikális csökkentése. Ennek lényeges lépése a társadalom széleskörű, szemléletformáló edukációja, mely a nemzetközi jó gyakorlatok megismerésével és átvételével, innovatív technológiák bevonásával, az Európai Unió és az ENSZ balesetmegelőzési irányelvei mentén.
A HUMDA idén áprilisban indította el első országos közlekedésbiztonsági kampányát „Maradj ember a volán mögött is!” szlogennel a magyar autó- és motorsport két legsikeresebb hazai versenyzője, Michelisz Norbert és Talmácsi Gábor, valamint az ismert sportriporter, Szujó Zoltán közreműködésével. A jelenlegi az éves kampány folytatása.
Meggyőződésünk, hogy sikeres társadalmi szemléletformálással tovább csökkenthető a közútjainkon bekövetkező balesetek száma.
Hazánknak és az Európai Uniónak is az a célja, hogy 2050-re balesetmentessé váljon a közlekedés,
2030-ra pedig a jelenleginek a felére csökkenjen a végzetes balesetek száma. Hatalmas feladatról van szó, ugyanakkor a haszon is jókora, sőt, felbecsülhetetlen. Magyarországon 2011 óta évről évre mintegy félezer ember vesztette életét az utakon. Tavaly ez a szám 500 alá csökkent és reményeink szerint idén sem lépi túl ezt a határt. Azonban így is rettentő magas számról van szó. Az autók vezetőinek, a kerékpárosoknak, a gyalogosoknak és a közlekedés minden résztvevőjének ki kell vennie a részét a munkából. Bízunk benne, hogy kampányaink üzenetei célt érnek és a látványos filmjeink, plakátjaink gondolatébresztően hatnak a közlekedés valamennyi résztvevőjére – hangsúlyozta Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.