A brüsszeli migrációs és integrációs politika csődje nap mint nap életeket veszélyeztet
Magyarországon ilyen nem fordulhat elő.
Az elmúlt pár évtizedben bizonyára sok nő gondolkozott el azon, hogy vajon mennyit költenek éves szinten alapvető higiénés eszközökre. Vajon mennyiben térnek el a hazai és a nyugati árak?
A G7 által szervezett kutatásban három különböző ország – Magyarország, Németország és Ausztria – DM webshopjában ugyanazokat a termékeket helyezték kosárba. A kutatás során egy átlagos havi bevásárlólistát állítottak össze, ahol a lehető legolcsóbb, akción kívüli termékeket válogatták össze, az eredmény pedig igen meglepő:
„A magyar Dm-ben 4356 forintot fizetünk, Ausztriában viszont csak 4258-at, Németországban pedig mindössze 3684 forintnak megfelelő eurót” – olvasható a G7 kutatásáról szóló cikkben.
A hírportál azt is hozzátette, hogy ez a bevásárlás a magyar fogyasztó havi bérének 2,07 százalékát jelenti, míg az osztrák és a német vevő a fizetésének csak 0,52 százalékát hagyja a boltban. A magyarok kiadása a fizetésükhöz képest négyszerese a német és osztrák polgárokéhoz viszonyítva.
A tények azt mutatják, hogy a német multi a magyar fogyasztókon keresztül jut extraprofithoz, a hazaiaknak pedig – annak ellenére hogy jóval magasabb az átlagfizetésük – kevesebb pénzért adja el a termékeit.
Nemrégiben lezárult a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) hároméves projektje, amelynek egyik fő célja az élelmiszerek kettős minőségének vizsgálata volt – írta meg korábban a Makronóm.
A kutatás során Ausztria, Magyarország és Németország termékeit vizsgálták, a tájékoztatás szerint
ez a vizsgálat alá vont termékek 25,6 százalékánál be is igazolódott.
A vállalatok azzal takaróznak, hogy az ország lakosainak igényeit elégítik ki azzal, hogy a számukra preferált összetevőket és arányokat használják.
„Speciális kategóriát alkotnak a saját márkás termékek, amelyekre különösen jellemző, hogy az adott ország igényeinek megfelelően készülnek. A Nébih hangsúlyozza, a jövőre nézve fő kérdés, mely eltérések lehetnek jogszerűek, illetve szükségszerűek, és hogyan lehet korrekten tájékoztatni róluk a fogyasztókat” – olvasható az Index korábbi cikkében.
Borítókép: MTI szerkesztett