A Fabriqué en France (Franciaországban gyártott) megjelölésű termékek oldala az amazon.fr nyitóoldaláról érhető el, és mintegy 230 ezer terméket kínál a játékoktól kezdve az írószereken át a higiéniai és a barkácsolási cikkekig.
Az internetes értékesítési cégnek már korábban is voltak hasonló kezdeményezései; 2018 novemberében indította el a termelők üzletét, ahol Franciaországban gyártott élelmiszeripari termékeket árusít, 2020 novembere óta pedig a francia vállalkozók butikja oldalon a francia kis- és középvállalkozók által kínált termékeket mutatja be.
„A jobb hozzáférés biztosítása a kézműveseknek, a termelőknek, a start-up cégeknek és mindenféle méretű vállalkozásoknak újabb bizonyítéka a francia gazdaság iránti elköteleződésünknek” – idézte közleményében Zena Siraudin értékesítési igazgatót az Amazon.
A koronavírus miatti általános karantén alatt Franciaországban felerősödött a hazai termékek iránti kereslet.
Egy januárban közzétett felmérés szerint a franciák negyede jelezte, hogy a pandémia alatt a helyi termelők árucikkeit részesítette előnyben. Emiatt a nagyobb áruházláncok (Auchan, Carrefour, Intermarché) is különböző módokon támogatták a helyi termelőket és termékeket.