A TSMC hétfőtől korlátozza a kínai chipexport egy részét
A világ legnagyobb szerződéses chipgyártója az amerikai korlátozásokat követve elvágja Kína ezen útját a fejlett mesterségesintelligencia-chipekhez.
A Reuters beszámolója szerint a mikroprocesszorairól ismert amerikai Intel cég szeptember elején bejelentést tett, mely szerint a következő évtizedben 80 milliárd eurót tervez befektetni Európában, hogy így növeljék a régió chipgyártási kapacitását. Ezen kívül bejelentették, hogy megnyitják az írországi félvezető gyárukat az autóipar előtt.
Újabb gyárak elindításával orvosolnák a kritikus chiphiányt
Pat Galsinger, az Intel vezérigazgatója a müncheni IAA autókiállításon tartott beszédében azt is elmondta, hogy
A lehetséges gyártási helyszínekről már folynak a találgatások, konkrétumot azonban még nem lehet tudni. Legtöbben Németországot és Franciaországot tartják a leginkább esélyesnek, de elképzelhető alternatíva lehet Lengyelország is, ahol az Intel már most is jelen van.
A vezérigazgató azt is elmondta, hogy
Galsinger még áprilisban úgy nyilatkozott a Reuters-nek, hogy a számítógépekben és adatközpontokban használt processzorchipek legnagyobb gyártójának számító vállalat hat-kilenc hónapon belül el akarja kezdeni a chipek gyártását az autógyártók számára. Ezzel kívánják enyhíteni azt a hatalmas hiányt, ami világszerte megzavarta a járműgyártást. Az azonban nem világos, hogy a korábbi nyilatkozatban említett és a most bejelentett beruházás azonos vagy két külön elképzelést takar.
Megtanítanák az autóiparnak a chipgyártást
Mára az autók tulajdonképpen gumikerekeken gördülő számítógépekké váltak. Ezért sem meglepő, hogy a cég elindította Intel Foundry Services Accelerator szolgáltatását, melynek keretében az autógyártókat segítik abban, hogy megismerjék és megtanulják az Intel 16 chipgyártási technológiáját, majd később áttérjenek az Intel 3 és az Intel 18A technológiákra.
Ezek a gyártási eljárások sokkal fejlettebbek lennének, mint az autóiparban jelenleg alkalmazott eljárások többsége. Az Intel közölte, hogy közel 100 autógyártó és kulcsfontosságú beszállító, mint például a BMW, a Volkswagen, a Daimler és a Bosch fejezte ki támogatását a program iránt, azonban arról nem lehet tudni, hogy bármelyikük részéről történt-e konkrét elköteleződés.
Az EU-tól várnak támogatást
A Reuters Gelsingert idézve azt írja, hogy
Egyébként az Intel az autógyártókat kulcsfontosságú stratégiai partnernek tekinti. A vállalat szerint a chipek 2030-ra a járművek előállítási költségének 20 százalékát teszik majd ki, ami 2019-hez ötszörös növekedést jelentene.
(fotó: awnchina.cn)