Az adás apropóját az adja, hogy napjainkban is nagy erőkkel zajlik az a folyamat, amelynek célja, hogy fenntartható szokások kialakítására és környezettudatos döntésekre bírja a fogyasztói társadalom tagjait. A fintechek bár méretüket tekintve kétségtelenül hátrányból indulnak, épp ez a méret és az abból fakadó agilitás és produktivitás az, ami egyedi lehetőséget teremt számukra a zöld pénzügyi megoldások fejlesztése terén.
A tömegek elérése a fintechek és a bankok közti együttműködések révén megvalósítható, így a fintech cég megoldása olyan egyénekhez is eljut, akiket egyébként nem tudtak volna elérni, az inkumbensek pedig az innovatív megoldás termékpalettájukba való beágyazásával színvonalas zöld pénzügyi terméket kínálhatnak ügyfeleiknek.
Néhány példa elhangzik az adásban ennek a jelenségnek a nemzetközi szintű jelenlétére: a CoGo új-zélandi fintech karbonkalkulátorát 8 millió ügyfelének teszi elérhetővé a NatWest Nagy-Britanniában;
a JPMorgan felvásárolta a környezettudatos befektetésekre szakosodott OpenInvestet,
amelynek technológiáját személyre szabott vagyonkezelési szolgáltatások kialakításakor tervezik felhasználni; a Meniga szoftvercég karbonkövetési megoldását több bank, köztük az Íslandbanki és az UniCredit is kínálja ügyfeleinek Európában.