A hongkongi iskolákban minden tantárgyba beépítik a nemzetbiztonsági oktatást
2021. augusztus 13. 16:36
A nemzetbiztonsági oktatás, a patriotizmus és a nemzeti öntudat fejlesztésének érdekében átalakítják a tantárgyakra vonatkozó tudásanyagot Hongkongban.
2021. augusztus 13. 16:36
p
0
1
0
Mentés
A 2022/2023-as tanév kezdetéig kell beépítenie az oktatási intézményeknek Peking iránymutatásait a fizika órától kezdve, az informatikáig, minden oktatási anyagba. A South China Morning Post beszámolója szerint egyes iskolák lelkesebbek, és készen állnak a részletes átalakításra, míg mások lassabb átmenetet valósítanak meg. Még az idei tanév kezdete előtt a vezető tanároknak egy beszámolóban kell ismertetniük, hogyan kívánják beépíteni tantárgyukba a nemzetbiztonsági ismereteket.
Hazafias értékeket nevelnek a gyerekekbe
Pekingben 2020-ban született meg a nemzetbiztonsági törvény, amelynek értelmében a jövő év szeptemberében induló tanév megkezdéséig legalább 17 új iránymutatást kell beépíteni az iskolai oktatásba, a kerettantervekbe, az adminisztratív munkába és vannak olyanok is, amelyek a tanulók viselkedésére vonatkoznak. A hatéves gyerekeknek például meg kell tanulniuk a négy legfontosabb bűn fogalmát: a fennálló rend elleni lázadás, felforgatás, a szeparatista törekvések, a terrorizmus és az idegen erőkkel való szövetkezés.
Sok helyen eddig is fontos volt a nemzeti identitás védelme
A Kowloon-i ELCHK Hung Hom Lutheránus Általános Iskola hagyományos stílusú, dekoratív épülettel várja a tanévkezdést. A hongkongi evangélikus-lutheránus egyház által működtetett koedukált iskola azok közé tartozik, amelyek már a 2021 szeptemberében kezdődő tanévben megkezdik a nemzetbiztonsági oktatást, mintegy próba képpen, és mintaként szolgálhatnak majd a többi iskola számára.
Wong Chi-wah igazgató szerint az általános iskolások, különösen a fiatalabb gyerekek számára az a legjobb, ha minél többet megtudhatnak a hazájukról és a kínai kultúráról.
Úgy gondolja, fontos a nemzeti identitás ápolása, mielőtt ismerkedni kezdenek a nemzetbiztonság kérdésével. Az igazgató elmondta, hogy iskolája már eddig is hangsúlyt fektetett a nemzeti oktatásra, így rendeznek zászlófelvonási ünnepségeket, illetve előadásokat az áprilisi nemzetbiztonsági oktatás napján, és Hongkong Kínához való visszatérésének július elsejei évfordulóján. Wong szerint azonban az iskola szívesen erősíti tovább nemzetbiztonsági elemeit. A nyári szünet hátralévő napjaiban például még felülvizsgálja a könyvtár gyűjteményét, hogy kiszűrje az esetleges törvénysértő tartalmakat.
Minden tantárgyba beépíthető
A magát hagyományos hazafias iskolának tartó Ho Man Tin-i Scientia Középiskola nagy tervekkel vág neki az új tanévnek. Mint azt Wong Ching-yung igazgató elmondta, nem csak nemzetbiztonsági elemeket adnak a tantárgyakhoz, hanem saját önálló tantárgyként is oktatni fogják a hazafiasságot és megbeszéléseket, előadásokat is tervez a témában. Az igazgató tervei szerint náluk tényleg minden tantárgy, így a testnevelés, az angol és a zeneoktatás anyagába is beépítik a nemzetbiztonság témáját.
A tervek szerint például az angol nyelvi órákon a diákok Kínából származó híres olimpikonokról, az ország rendkívüli mérnöki teljesítményeiről, a szülőföld fontosságáról és védelméről, valamint kínai városokról tanulnak majd. A Ho Man Tin-i iskola erőfeszítései megelőzik az oktatási hatóságokat, ugyanis azok még nem adtak ki iránymutatást a nemzetbiztonság testnevelés vagy angol órákba történő beillesztésére. Ching-yung igazgató szeretné a diákokat kínai csereutakra ösztönözni, és támogatja, hogy minél többen Kínában tanuljanak majd tovább.
Vannak, akik nem ennyire lelkesek
Más a helyzet egy kormány által támogatott középiskolában, ahol a neve elhallgatását kérő igazgató, saját bevallása szerint, csak a szükséges minimumot kívánja teljesíteni a nemzetbiztonsági oktatás terén a következő tanévben. Azt mondta, ő inkább a kivárás módszerét választja, és csak fokozatosan tesz eleget a követelményeknek. Döntését azzal indokolta, hogy a törvény értelmében nem kötelező minden változtatást végrehajtani most szeptemberig.
Már az óvodában elkezdik a biztonságra nevelést
A törvény az óvodákra is vonatkozik, és a Tsuen Wan Kereskedelmi Szövetség Chu Cheong óvodájának igazgatója, Nancy Lam Chui-ling szívesen ösztönzi a gyerekeket a pozitív értékek betartására. Náluk például ősszel fesztivált tartanak, amikor a gyerekek lámpásokat készítenek, ami tökéletes alkalom arra, hogy megtanítsák a kicsiknek a tűzbiztonságot, és hogy helytelen a tüzet arra használni, hogy valamiben kárt tegyünk, vagy a közrendet valahogyan megzavarjuk vele.
„A magyar miniszterelnök jelenléte bizonyítja, hogy erősödünk, és az, ami álomnak tűnt csupán, vagyis a nemzetközi patrióta mozgalom létrehozása, testet öltött” – mondta Salvini.
Mi a különbség a nacionalizmus, a patriotizmus és a konzervativizmus között? A kortárs amerikai konzervatív politikai gondolkodás jeles alakjával beszélgettünk!
Lassan a fél világot bejárja a nyugdíjas magyar mém-mérnök, Arató András, vagyis Hide The Pain Harold, aki arról is beszélt lapunknak, mi lesz a mémek sorsa, ha felfut a mesterséges intelligencia.