Ez a digitalizálódás pedig nem csak a tényleges tanórákat egyszerűsítette le, hanem a tanárok felkészülési idejét és az adminisztratív tevékenységet is csökkentette. Így a tanárok ismét arra fókuszálhatnak, amiért ezt a szakmát választották: több időt tölthetnek a diákjaikkal, és jobban tudnak összpontosítani az egyéni tanulási igényekhez igazított oktatásra.
A koronavírus járvány miatti lezárások alatt pedig a terepgyakorlatokat is sikeresen megoldották az online térben, ugyanis megfelelő programok használatával közvetlenül össze tudták kapcsolni a diákokat a külsős szakértőkkel.
A digitális rendszer átlátható, az adatok rögzítésével pedig rugalmasan lehet igazítani a tanórák anyagát és így egyetlen gyermek sem maradhat le társaitól. A rendszer célja az, hogy kompetens, önállóan cselekvő és gondolkodó egyéneket neveljenek, akiket már az iskolában felkészítenek a digitális korszakra.
A cikk szerzője Blősz Dalma.
(fotók: JapanGov)