Életre nevelik a japán diákokat az új oktatási rendszerben
2021. július 29. 10:29
Annak érdekében, hogy elősegítsék a gyermekek boldogulását a digitálisan központosított jövőben, Japánban az általános- és középiskolák diákjait számítástechnikai eszközzel látták el.
2021. július 29. 10:29
p
4
3
5
Mentés
A szigetországbán mostmár minden iskolapadon található egy táblagép, ami lehetővé teszi a diákok számára, hogy egészen korai időszaktól otthonosan használják az elektronikai eszközöket és hatékonyan fejlődjenek a digitális világban. A Global and Innovation Gateway for All (GIGA) iskolai program eredetileg 2019-től 2024-ig terjedő 5 éves időszakban valósult volna meg, de a Covid-19 járvány okozta lezárások miatt a japán kormány felgyorsította a folyamatot és már idén áprilisra elérték, hogy szinte az összes iskolában elérhetőek a szükséges felszerelések.
Az eredmény modern oktatási rendszer, ami sokkal közelebb áll a diákokhoz, mint a könyvek és munkafüzetek használata, valamint minden anyagot elérnek egyetlen eszközről, így bárhol, bármikor hozzáférhetnek a tanulnivalójukhoz.
A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a tanórákon a tananyagot kivetítik a táblára, illetve a tanulók saját tabletjére is, majd az elméleti rész után kisebb csoportokat alkotva közösen készítenek egy jegyzetet a diákok a leadott anyagról. A tableteket pedig nem csak az elméleti órákon tudják használni, hanem például a művészeti órákon is, ahol animációkat készítenek, vagy a testnevelési órákon, ahol videókat vesznek fel a diákok a saját gyakorlatsorukról és visszanézve láthatják, hogy hol kell javítaniuk a testtartásukon.
Az elektronikai eszközök és a szélessávú internet bevezetése mellett a tanárok számítástechnikai képzésére is szükség volt ahhoz, hogy hatékonyan működjön a rendszer, de a legtöbben nyitottan és tettrekészen álltak a feladat elé.
Ez a digitalizálódás pedig nem csak a tényleges tanórákat egyszerűsítette le, hanem a tanárok felkészülési idejét és az adminisztratív tevékenységet is csökkentette. Így a tanárok ismét arra fókuszálhatnak, amiért ezt a szakmát választották: több időt tölthetnek a diákjaikkal, és jobban tudnak összpontosítani az egyéni tanulási igényekhez igazított oktatásra.
A koronavírus járvány miatti lezárások alatt pedig a terepgyakorlatokat is sikeresen megoldották az online térben, ugyanis megfelelő programok használatával közvetlenül össze tudták kapcsolni a diákokat a külsős szakértőkkel.
A digitális rendszer átlátható, az adatok rögzítésével pedig rugalmasan lehet igazítani a tanórák anyagát és így egyetlen gyermek sem maradhat le társaitól. A rendszer célja az, hogy kompetens, önállóan cselekvő és gondolkodó egyéneket neveljenek, akiket már az iskolában felkészítenek a digitális korszakra.
Előtérbe került az a felfogás, hogy az iskola elsődleges feladata a társadalmi jóllét és az egyéni kibontakozás biztosítása, míg a klasszikus tudás átadása a második helyre szorult.
Joanna Williamns brit oktatásügyi szakértő mindent elmondott a nyugati woke őrületről és a digitális gyermekvédelemről, például azt, hogy a törvénytől hiába várjuk, hogy vigyázzon a gyermekeinkre.
Trump 2018-ban G7 csúcson szakította szét a közösen aláírt zárónyilatkozatot, majd az akkori kanadai miniszterelnököt „nagyon tisztességtelennek és gyengének” nevezte.