Ez nem is meglepő, hiszen a divat óriási üzlet. Az Egyesült Királyságban például a divatipar értéke mintegy 26 milliárd font, ami így az ország legnagyobb kreatív iparának számít. A következő szezonban viselendő ruhadarabokat, például algoritmusokkal, célzott árképzéssel és automatizálással állítják elő. Ez csak néhány lehetőséget arra, hogy a technológia hogyan átalakítja át az iparágat.
Tervezés
A ruházati stílus trendjei meglepően gyorsan változnak
– mondja Mary Wislon, a STYLESPRING divatguruja.
Akár egy szezon alatt teljesen megváltozhatnak az igények. Míg az egyik évben divatosak bizonyos textíliák, színek és szabások a következőben könnyen a gardróbszekrény hátsó részében kaphatnak már csak helyet. Az MI (mesterséges intelligencia) szerencsére már erre is megoldásul szolgálhat. Általa könnyen megjósolhatóak a közelgő trendek, ezzel segítve a tervezőket, hogy lépést tartsanak a friss stílusokkal és igényekkel.
Az MI algoritmusok a tervek elemzésével és a meglévő információk felhasználásával mutatják meg az új trendeket. Figyeli, hogy milyen termékek voltak a legnépszerűbbek, mi került eladásra és mik azok, amik kevésbé voltak kelendőek.
Árazás
Nem számít, milyen csodálatos egy termék, ha senki sem fogja megvenni. Az MI segítségével elemezni lehet egy adott ügyfélszegmenst, hogy megfelelő árképzés álljon rendelkezésre. Ezzel egyszerűvé válik a versenytársak árképzésének elemezhetősége is, amivel a kiskereskedők előnyhöz juthatnak. Továbbá hozzájárul ahhoz, hogy kevesebb termékfelesleg keletkezzen, ami csökkenti a vállalat kiadásait, valamint az ipar által óriási méreteket öltő karbonlábnyomot. Emellett mérsékli az árcsökkentés szükségességét, a termék piaci megjelenését követően.
Készletgazdálkodás
Az MI vizsgálhatja az ügyfelek viselkedését, ami segít meghatározni a kiskereskedőknek, hogy mely termékeket érdemes beszerezni és értékesíteni. Ez pedig könnyen tervezhetővé teszi a készletüket és jövőbeli megrendeléseiket. Az MI az időjárási előrejelzések elemzésével segíthet a kiskereskedőknek is a pontosabb piacra lépés időpontjának meghatározásában. A megváltozott és szeszélyes időjárás következményeképpen ez egy fontos szemponttá vált, hogy a szezon kezdés idején jelenjen meg az aktuális kollekció. Hiszen nyáron senki sem akar téli ruhákat vásárolni, télen pedig nyáriakat.