Kivételesen jó hír érkezett Brüsszelből – Elon Musk örülhet
A kínai gyártású Tesla elektromos autókra kivetett 20,8 százalékos vámot a jövőben 9 százalékra mérsékelnék, ami jelentős engedmény lenne.
Egyre több nagy autógyártó cég, mint a Hyundai vagy a Toyota, hidrogén-meghajtású járművekkel áll elő a fenntartható teherszállítás jegyében.
A Hyundai tavaly dobta piacra az első hidrogéncellás kamionját, a Toyota pedig próbaüzembe helyezte hidrogén üzemanyaggal hajtott teherautóit Los Angeles és Long Beach kikötői között. Legutóbb pedig a francia Gaussin vállalat mutatta be legújabb fejlesztését, egy sokoldalú gördeszka platformot, ami hidrogénnel, illetve teljesen elektromosan működő teherautók számára készült.
A moduláris platformot 5,5-13,4 méteres teherautókhoz tervezték és minden felhasználási módot lefednek a bútortól a nehéz tehergépjárművek szállításáig.
A Gaussin gördeszka platform két változatát kínálja. Az egyiket hidrogénnel működő teherautók számára tervezték a szükséges tartályokkal és üzemanyagcellákkal, amelyek feltöltése mindössze 20 percet vesz igénybe, ezzel pedig 800 km megtételére képesek. A másik egy teljesen elektromos változat, amelyek hatótávolsága 400 km és mindössze 3 perc alatt kicserélhetőek.
A hatótávolság nagymértékben változhat a használat során, attól függően, hogy melyik típusú teherautóval működtetik a platformot, illetve a szállítmány típusától. Mindkét változat esetén 90 km/óra a maximális elérhető sebesség és a szállítási kapacitás 40 ezer kilogramm. Emellett az alváz sokkal könnyebb, mint a hagyományos teherautók alváza és fel-le állítható, annak érdekében, hogy megfeleljen a különböző magasság-, hossz- és tengelykövetelményeknek.
A Gaussin gördeszka platformjának bevezetése várhatóan a jövő évben kezdődik és lehetővé teszi az ágazat szereplői számára a gyors piacra jutást, így segítve az autógyártó cégeket, hogy időt takarítsanak meg a projektfejlesztésben a gyorsan változó piaci viszonyok mellett.
A cikk szerzője Krakkai Alexandra.