Szerencsére van egy praktikus megoldás: a vezető nélküli autók.
A szakértők évekig azt állították, hogy az ilyen járművek biztonságosabbak, ám ennek alátámasztására eddig nem állt rendelkezésre elegendő adat. Viszont tavaly a Google Waymo 7,13 millió teljesen vezető nélküli mérföldet (körülbelül 11,5 millió kilométer) elemzett Phoenixben, Los Angelesben és San Franciscóban. A társaság a világ első autonóm utazásszervező szolgáltatásaként hirdeti magát, és az autói teljesen elektromosak. A Waymo a felmérését követően az adatokat az emberi vezetési referenciaértékekkel hasonlította össze. A vállalat tehát csak a teljesen sofőr nélküli gépkocsivezetést vizsgálta, nem pedig az autonóm és az ember által felügyelt kevert mixet.
Az eredményük nagyon biztató. A cég vezető nélküli autói 6,7-szer kisebb valószínűséggel okoztak sérüléssel járó balesetet,
mint az emberek által irányítottak, ami 85 százalékos csökkenés, és 2,3-szor kevesebb eséllyel voltak részesei olyan balesetnek, amit jelentettek a rendőrségen is, ami 57 százalékos csökkenés.
Viszont az önvezető technológia iránti egyelőre nagy a bizalmatlanság. A Forbes Advisor jelentése szerint az amerikaiak 93 százaléka aggódik az ilyen kocsik miatt, és 60 százalékuk nem bízná a szeretteit az ezekre a gépjárművekre.