Olyan lázadás volt Amerikában, ami mindenki életét meg fogja változtatni
Így vagy úgy, de sikerült újra olyan helyzetbe hozni magunkat, hogy alkalmazkodnunk kell. Varga Mátyás Zsolt írása.
Míg a legtöbb gyorsétterem és kisvállalkozás azért küzd, hogy minél olcsóbb munkaerőt találjon, addig Amerika legnagyobb gyorsétterem franchise-ja, a McDonald’s más lehetőségeknek nyitott ajtót.
Legújabb fejlesztésükkel egy olyan mesterséges intelligencia alapú szoftvert vezetnek be az éttermekbe, melyek a drive-in rendszerben működő hangalapú rendelésfelvételt automatizálják. Ez a technológia az esetek körülbelül 85 százalékában hatékonynak és megbízhatónak bizonyult, és a rendelések 80 százalékát képes lenne átvenni az emberi munkaerőtől.
A technológia már 2019 óta a vállalat birtokában van. Azonban eddigi fejlesztéseik során inkább a vendégélmény javítása állt a központban, így került például a legtöbb forgalmas étterembe kiosk pult, amelyen keresztül mindenki magának választhatja ki a rendelni kívánt termékeket.
Az automatizálás és a mesterséges intelligencia bevezetése a vendéglátásba egyre elterjedtebb trend, mely nem csak a munkaerő költségeket spórolja meg az üzemeltetők számára, hanem a termelést is hatékonyabbá teszi.
Ezenkívül felmerült az ötéves tervben a McDonald’s konyháinak automatizálása is például intelligens sütőkkel és grill lapokkal, azonban nem biztos, hogy ez a franchise ügyfelek számára is jó üzleti döntés lenne, így erről még nem döntöttek véglegesen.
A cikk szerzője Blősz Dalma