Ennek ellenére azonban a Szövetségi Kiberbiztonsági és Infrastruktúra-biztonsági Ügynökség 16 szektort sorol a kritikus infrastruktúra kategóriába, köztük a kereskedelmi létesítményeket, viszont kihagyva a felsőoktatást. A kereskedelmi létesítmények nyilván a gazdaság motorjai közé tartoznak, hiszen nagy tömegeket vonzanak és késztetnek vásárlásra, különböző üzleti tevékenységekre vagy szórakozásra, ráadásul rengeteg internetes felületet használnak. Ezek alapján sérülékeny szektornak számít, és ellehetetlenülése vagy sérülése komoly hatással lenne a nemzetgazdaság biztonságára, de ugyanez igaz a felsőoktatásra is. Hiszen a munkaadók igényeihez igazodó képzések mellett a felsőoktatásnak jelentős gazdasági hatása is van, a közvetlen és közvetett kiadások által.
A főiskolák és egyetemek hatalmas motorjai a gazdaságnak
Connecticutban például a Connecticuti Független Főiskolák Konferenciája (CCIC), a Connecticuti Állami Főiskolák és Egyetemek (CSCU), valamint a Connecticuti Egyetem (UConn) összesen az állam 33 felsőoktatási intézményét képviseli. A CCIC 2019-es éves gazdasági hatása közel 15,5 milliárd dollár volt, ami magában foglalja az egyetem és hallgatóinak, alkalmazottainak és látogatóinak 9,5 milliárd dolláros közvetlen kiadásait, valamint 6 milliárd dollár közvetett kiadást. Ezek közé tartozik a helyi vállalkozások által foglalkoztatott plusz munkavállalók alkalmazása a szorgalmi időszakban, hiszen ezek az alkalmazottak is a térségben költik el jövedelmüket. A CSCU gazdasági hatását 11,1 milliárd dollárra becsülik a 2016-2017-es pénzügyi évben, míg a UConn, amely Connecticut kiemelt egyeteme, 2020-ban 5,3 milliárd dolláros gazdasági hatással büszkélkedhetett.
Conneticut félti a versenyképességét
A felsőoktatási intézmények lehetővé teszik Connecticut számára, hogy kielégítse a képzett munkaerő iránti igényeket. Az oktatási alapú nonprofit Lumina Alapítvány azt állapította meg, hogy 2025-re az amerikaiak 60 százalékának szüksége lesz valamilyen típusú felsőfokú végzettségre. Jelenleg a connecticuti lakosok 57,1 százaléka már rendelkezik ilyen szintű végzettséggel, ami meghaladja az országos 51,9 százalékos átlagot. Azonban a versenyképesség megőrzése érdekében Connecticut célja, hogy 2025-re a lakossága 70 százaléka rendelkezzen felsőfokú végzettséggel. Tehát a nemzetgazdaság folyamatos működésének biztosításához, a felsőoktatás szükségszerűen része a kritikus infrastruktúrának.