Ez azért is lehet, mert a Fehér Ház is támogatta az ötletet és a washingtoni vezető tanácsadó szerint is meggyőzőek az eredmények. Úgy gondolja, ez annak is köszönhető, hogy a még be nem oltott emberek nagy része valójában nem ellenzi az oltást, csak nem kezeli a kérdést prioritásként. Ezért szükségesnek látja olyan módszerek alkalmazását, melyek a mindennapi teendők közepette felkeltik a figyelmét ezeknek az embereknek, a szerencsejáték és a nyeremény lehetősége pedig megfelelő eszköznek tűnik hozzá.
Kétkedők is akadnak
Bár az oltási hajlandóságban tapasztalt visszaesés valóban látványos, hiszen Amerikában a napi oltások száma az áprilisi több mint 3 millióról 1,8 millióra esett vissza a World of Data szerint, néhány szakértő mégis szkeptikus a módszert illetően. Tartanak attól, hogy a szerencsejátékos motiváció eltereli a figyelmet olyan fontos kérdésekről, mint a biztonsággal kapcsolatos aggodalmak és félelmek. A kreatív ösztönzőket átmeneti megoldásnak tekintik, amiknek a hatása nem marad erős az idő múlásával. Sokkal inkább érdemes lenne megoldást találni például arra a problémára, hogy hogyan szakítson valaki időt az oltásra, ha ezt a munkája nem engedi meg.
Természetesen nem csodaszer
Micah Berman, az Ohio Állami Egyetem közegészségügyi és jogi docense elismeri, hogy a motivációs módszer nem győzi le a fennálló strukturális akadályokat, azonban a hírverés segíthet elérni olyan rétegeket, akik még nem oltakoztak. Természetesen nem gondolja, hogy az ilyen jellegű ösztönzők önmagukban megoldják, hogy mindenki megkapja a Covid vakcinát. Berman sem tartja kiszámíthatónak az eredményt hosszútávon, hiszen még rejtély meddig tart ki az oltakozási kedv a felkínált nyeremények hatására.