A magas zajszint és a túlzott vibráció, amit az Ajax menet közben produkál, néhány katonánál fülcsengést, duzzadt ízületeket és émelygést okozott, derült ki a The Sun egyik riportjából. Ezeken a problémákon pedig nem segítenek a zajszigetelő füldugók, sőt, azoknak, akik az Ares variánsban utaztak, el kellett menniük hallásvizsgálatra is.
Az Ajax másik hiányossága, hogy a 20 cm-es akadályokon nem tud átmenni, illetve olyan, a felfüggesztéshez kötött problémák állnak fenn, melyek következtében a 40 milliméteres fegyver menet közben nem használható. Szóval a felsorolt problémák és egyéb okok miatt a brit hadsereg 105 percre korlátozta azt az időt, amit a katonák egyhuzamban, maximálisan a járműben tölthetnek, valamint megszabták, hogy csak 32 km/h-val lehet vele közlekedni.
Az Ajax a spanyol-ausztrál ASCOD harckocsi utódja további páncélzattal megerősítve.
A BBC riportja szerint ez a plusz páncélzat nem csak a gépezet súlyát emelte fel 38 tonnára, hanem ez a felelős sok eddig felismert hibáért.
A nyári tervek