A társaság az MTI-nek küldött keddi közleményében hangsúlyozta, bár továbbra is rendkívül népszerűek a távol-keleti webshopok, 2020-ban jelentősen, mintegy 30 százalékkal csökkent az Európai Unión kívülről érkező e-kereskedelmi küldemények száma és ezzel párhuzamosan nőtt a hazai és az uniós webshopokból érkező postai küldemények mennyisége.
Ismertetik, hogy a Magyar Posta 2019-ben csaknem 18 millió, külföldről beérkező árutartalmú küldeményt kezelt, amelynek zöme, közel 90 százaléka, azaz több mint 16 millió az Európai Unión kívülről érkezett Magyarországra.
Tavaly azonban – a járvány miatt – összességében csökkent a külföldi küldemények mennyisége, mintegy 20 százalékkal, és ezen belül az unión kívülről érkező küldemények aránya a korábbi 90 százalék helyett már csak 70 százalékos volt.
A Magyar Posta 2020-as statisztikája szerint tavaly már februárban beszakadt a Távol-Keletről érkező küldemények mennyisége, elsősorban a két kontinens közötti légi közlekedés drasztikus visszaesése miatt, amit a járvány terjedése váltott ki. A korlátozások és a járvány enyhülésével átmenetileg ismét nőtt a forgalom, főleg nyáron az előző hónapokhoz képest, de aztán az év utolsó négy hónapjában újból lecsökkent, amiben szerepet játszhatott a járvány második hulláma.
Forrai Péter, a Magyar Posta vezérigazgató-helyettese a közleményben elmondta, azt tapasztalják, hogy az online vásárló magyarok az Európai Unión belül leginkább Németországból, Belgiumból, Hollandiából, rendelnek, míg az unión kívül továbbra is Kína a legnépszerűbb.