Milyen infrastrukturális és szabályozási változásokat kéne figyelembe vennie a kormányzatoknak az új technológiákra való megfelelő válaszadáshoz?
A WSP munkatársai a világ minden pontján együttműködnek kulcsszereplőkkel, hogy jobban feltárják az újítások lehetséges hatását a helyi közösségekre. Tárgyaltak állami és helyi szervezetekkel is, hogy meghatározzák hol tartunk napjainkban, illetve mit szeretnénk elérni ezekkel a fejlődő szállítási technológiákkal a jövőben.
Sikerült számos interjút lebonyolítaniuk nemzetközi iparági szakértőkkel és az ezekből levont tanulságokat ötvözték saját projektjeik tapasztalataival. A WSP csapata részt vesz új technológiák sokaságának tesztelésében, melyek már új üzleti modellek alapján működnek, továbbá dolgoznak ezek gyakorlatba való átültetésén is.
2017 októberében úttörőnek bizonyult a New Mobility Now: a Practical Guide című kiadványuk, ami új megközelítésből világít rá az utazást érintő kérdésekre.
„A New Mobility által kínált lehetőség egyedülálló és nagyra becsülendő a városok és térségvezetők, szállítmányozók, mobilitási és technológiai szolgáltatók körében” – mondta el David McAlister a WSP szállítmányozásért és infrastruktúráért felelős igazgatója.
A szervezet stratégiai, technikai és működési tanácsadást kínál több területen, köztük az alábbi témákban is:
- A kapcsolt, autonóm elektromos járműtechnológiák jelenlegi állapota, az új mobilitási szolgáltatások és az azzal összekapcsolható tevékenységek
- Nyílt és zárt partnerkapcsolatok kísérleti tesztelésekhez és technológiai fejlesztésekhez
- Törvényhozás és szabályozások helyi, regionális és központi szinten
- Hosszú érvényű szabályozások és tervek, támogató stratégiák, pénzügyi és működési tervezés
- Az úthálózati működéseken belül összekapcsolt és autonóm járművek működésének koncepciója
A New Mobility át fogja alakítani a városokat
Az összekapcsolt és autonóm járműtechnológiák, illetve a modern technológiával működő szállítói szolgáltatások bevezetése, mint amilyenek az utazás- és autómegosztó szolgáltatások is, remek lehetőségeket, közben pedig hatalmas kihívásokat jelentenek mindenki számára.
„Gondoskodnunk kell arról, hogy a keretrendszer számításba vegye az új realitásokat, ezzel biztosítva az utak biztonságának és hatékonyságának növelését” – mondta Scott Benjamin az ausztrál WSP technikai igazgatója.
Az összekapcsolt járművek jeleket küldenek és kapnak más közlekedési eszközöktől, utcai lámpáktól, útszenzoroktól és egyéb eszközöktől, ezzel egy biztonságosabb és jobb vezetési élményt kreálva. Mikor az autók elszállítják az utast, kiteszik, majd képesek lesznek elérhetővé tenni magukat egy új kuncsaft számára, akkor majd a jelenleg parkolók által elfoglalt területeket át lehet alakítani. A Farrells-el való kollaboráció során a WSP a CAV (connected and autonomous vehicles = összekapcsolt és autonóm járművek) által elérhető helyspórolási lehetőségeket vizsgálta, amelyben számításba vették, hogy a közösen kidolgozott CAV telepítése akár 20 százalékkal is növelheti a városok központi részein történő területfejlesztési lehetőségeket.