A barkácsáruház úgy látja, hogy míg tavaly a korlátozások, az idén az Otthonfelújítási program miatt is nő a felújítási kedv Magyarországon.
A közleményben Karl-Heinz Keth ügyvezető igazgató elmondta, hogy a járvány kirobbanásakor egyértelműen megugrott a fertőtlenítéssel, személyes higiéniával és a takarítással kapcsolatos termékek iránti kereslet. A festékkategóriában is kimagasló értékesítési adatokat értek el 2020-ban, a lakosság széles körben kezdett lakásfelújításba a bezártság heteiben.
Hozzátette: emellett aki csak tehette, a kertekben töltötte a pandémiás heteket, ezért a kerttel kapcsolatos termékek iránt is megugrott a kereslet. Így például a zöldhulladék gyűjtésére alkalmas zsákok, az ültetéssel kapcsolatos termékkörök árucikkei (virágok, kerti szerszámok, virágföldek, balkonládák, virágkaspók, marhatrágyák és tápoldatok) is nagyon jól fogytak. A grill eszközök és faszén iránti kereslet például kimagaslónak bizonyult, de a napozóágyak forgalma is megduplázódott tavaly.
Az éves forgalom szempontjából az első 5 helyen továbbra is hagyományos barkácspiaci termékek szerepelnek, úgymint padlólapok, csemperagasztó, száraz beton, de igen előkelő helyet foglal el a fehér falfesték is – ismertette az igazgató a közleményben.
A Praktiker 20 áruházat és egy webshopot működtet Magyarországon, a webshop a fizetési forgalomnak már csaknem 10 százalékát adja. A Praktiker szerint 2020-ban a 14-ik legnagyobb forgalmú webáruház lett a GKI frissen kiadott listája alapján. Az áruházaik összterülete mintegy 130 000 négyzetméter.